Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، اسماعیل نجار در سفری که امروز به استان فارس و شهرستان داراب داشت، ضمن بازدید از باغ‌های مرکبات خسارت‌دیده از سرمازدگی، بیان کرد: امیدوارم سازوکاری فراهم کنیم تا بخشی از مشکلاتی که برای مردم از سرمازدگی ایجاد شده است، با کمک استانداری و نمایندگان مجلس شوراری اسلامی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در قانون اعتبار صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی دیده شده و دولت امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آن کمک کرده است، اظهار کرد: به دنبال مذاکره با قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از آنها خواسته ایم تا به سرعت غرامت باغ ها و مزارع تحت پوشش بیمه، که خسارت دیده اند را پرداخت کنند.

به گفته وی؛ با کمک دولت از سال گذشته تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان استمهال تسهیلات بانکی دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث انجام شده است، از این رو بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم امیدواریم بتوانیم اعتبار لازم را از دولت محترم تأمین کنیم و استمهال تسهیلات افراد خسارت دیده از سرمازدگی صورت بگیرد.

نجار با بیان اینکه پیگیری اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران بخشی از خسارت ها و احیاء باغ های آسیب دیده در دستور کار است، افزود: ضمن تلاش برای پرداخت کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان از سرما، از آنجایی که برای پرداخت کمک های بلاعوض یک منبع قانونی نداریم به دنبال این هستیم تا در برنامه هفتم با کمک نمایندگان محترم مجلس، حکمی قانونی را برای این کار بگیریم.

او از پیگیری نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، استانداری فارس و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برای انعکاس خسارت های وارده به باغداران و کشاورزان تقدیر کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نماینده مردم شهرستانهای داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور را در بازدید از باغ های خسارت دیده شهرستان داراب همراهی کردند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور سرمازدگی خسارت باغات مرکبات خسارت دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام از مبارزه بیولوژیک در مزارع دیم استان با آفات خبر داد.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و عرضه محصول سالم و عاری از بقایای سموم و به منظور کاهش خسارت کرم پیله‌خوار به عنوان یکی از آفات مهم و خسارت زای نخود، رهاسازی زنبور پارازیتویید براکون در مزارع نخود شهرستان بدره آغاز شده است. 

ناظر استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای ایلام گفت: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید در دیم زارها و تأمین بخشی از اعتبار کنترل بیولوژیک عوامل خسارت‌زای نخود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نخود استان تحت پوشش این نوع مبارزه قرار گیرد. 
داودی‌نصر افزود: اجرای کنترل بیولوژیک یکی از مولفه‌های اصلی مبارزه تلفیقی آفات برای کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه نهاده‌ها و تولید محصول سالم است و توسعه آن در دستور کار طرح ملی و مشترک جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • فارس بارانی می‌شود
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند