Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:57:53 GMT

ماسک سه لایه از نیازهای اساسی سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۹۰۳

ماسک سه لایه از نیازهای اساسی سال ۲۰۲۱

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سال‌هاست ماسک‌های تنفسی بخشی از زندگی انسان‌ها شده‌اند و در مشاغل و زندگی روزمره کمک فراوانی به آن‌ها می‌کنند. در آشپزخانه‌ها استفاده از ماسک یکی از مهمترین ابزار رعایت بهداشت هستند، در محیط‌های بیمارستانی و پزشکی ماسک‌های تنفسی نقش حیاتی در پیشگیری از شیوع بیماری‌ها دارند و در شرایط آلودگی هوا می‌توانند نجات بخش باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این موارد قابل حدس است که ماسک‌های تنفسی با قیمت اقتصادی باید در دسترس عموم باشند تا همه افراد امکان استفاده از آن را داشته باشند.

در اوایل سال ۲۰۲۰ با شیوع ناگهانی ویروس کرونا نیاز به استفاده از ماسک به بالاترین حد ممکن در این سال‌ها رسید و با تقاضای بسیار بالایی رو به رو شد. قیمت ماسک سه لایه در اویل این شرایط تا ۵ برابر هم افزایش داشت و همچنان قیمت برخی ماسک‌ها از ارزش واقعی بالاتر است.

قیمت ماسک سه لایه از چه چیزی نشأت می‌گیرد؟

مانند همه اقلام موجود در بازار قیمت و تقاضا با هم رابطه مستقیم دارند. در واقع با بالا رفتن تقاضا برای خرید یک کالا، قیمت آن کالا در بازار افزایش می‌یابد. قیمت ماسک سه لایه به جز این که تحت تأثیر قیمت مواد اولیه تشکیل دهنده آن باشد به میزان تقاضا نیز برمی‌گردد. همچنین در زمان‌هایی که درخواست برای خرید این کالا بالا می‌رود، بازار با کمبود مواد اولیه مواجه می‌شود و این امر نیز تأثیر فراوانی بر افزایش قیمت این ماسک‌ها دارد. چندی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز این موضوع در زمان افزایش آلودگی هوا اتفاق افتاد، با افزایش غلظت هوای آلوده در کشور و ایجاد مشکلات تنفسی ناشی از ذرات گرد و غبار، تقاضای خرید ماسک به صورت ناگهانی بالا رفت و این موضوع باعث افزایش چشمگیر قیمت ماسک شد.

ماسک تنفسی چه استفاده‌ای در زندگی افراد دارد؟

تا کنون به این نکته توجه کرده‌اید که پزشکان در طول هر روز کاری با چند بیمار برخورد دارند؟ هر کلدام از این بیماران به چه ویروسی مبتلا هستند؟ آیا بیماری آن‌ها واگیردار است؟ اگر ماسک‌های تنفسی نبودند این بیماری‌ها می‌توانست از یک پزشک به تعداد زیادی از افراد شیوع پیدا کند. استفاده نکردن از ماسک تنفسی در میان پزشکان نه تنها زندگی خودشان را در خطر می‌اندازد بلکه می‌تواند سلامتی بسیاری دیگر از افراد جامعه را تحت شعاع قرار دهد. ویروس کرونا به همه ثابت کرد که یک بیماری چگونه می‌تواند تمام بشریت را به خطر بیاندازد و تنها را پیشگیری از این خطر استفاده از ماسک‌های تنفسی است.

ماسک تنفسی در شرایط آلودگی هوا چه کاربردی دارد؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که چه چیزی باعث ایجاد آلودگی هوا می‌شود؟ در واقع زمانی که حجم زیادی از ذرات مضر و مولکول‌های بیولوژیکی وارد سطح زمین می‌شوند آلودگی هو اتفاق می‌افتد، آلودگی هوا مجموعه‌ای ذرات و گازهای معلق است که به غلظت مضر برای انسان رسیده است. این هوای آلوده نه تنها در محیط بیرون باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد می‌شود بلکه با افزایش غلظت این ذرات ممکن است هوای آلوده به داخل ساختمان نیز راه پیدا کند. استشمام این هوا نه تنها برای افرادی که از بیماری‌های تنفسی و ریوی رنج می‌برند خطرناک است، بلکه می‌تواند برای سالمندان، کوکان، بیماران قلبی و حتی افراد سالم نیز مشکل ساز باشد.

برای محافظت از سلامت جسمانی در شرایط آلودگی هوا در مرحله توصیه می‌شود تا حد امکان از منزل خارج نشوید، اما برای افرادی که تحت ضرورت مجبور به ترک منزل هستند و در محیط هوای آلوده قرار می‌گیرند مهمترین روش برای محافظت از دستگاه تنفسی استفاده از ماسک تنفسی و ماسک‌های فیلتر دار است. ماسک‌های تنفسی از جمله تجهیزات پزشکی پر کاربرد در صنعت تجهیزات پزشکی می‌باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. همین امر باعث شده که کیفیت بکار رفته در تولید و توزیع این محصول نظر تولید کنندگان و مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

ماسک، عمده‌ترین وسیله در میان تجهیزات پزشکی

عمده مصرف تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها می‌باشد. اما مصارف خانگی آنها نیز کم نیست. تجهیزات پزشکی، به جز لوازم فیزیکال، تقریباً همه یکبار مصرف می‌باشند. که شامل ماسک، روپوش و پاپوش، و … است. برای بیمارانی که در منزل از آنها نگهداری می‌شوند، با توجه به بیماری‌های آنها از تجهیزات پزشکی مربوط به آن بیماری استفاده می‌شود. اما در دسته بیماری‌های تنفسی ماسک، مهم‌ترین عامل مورد استفاده در دسته تجهیزات پزشکی برای بیمار و اطرافیان آن می‌باشد. همچنین مصرف عممده این وسیله در این روزها سبب شده تا آمار تقاضای آن به شدت افزایش یابد.

از تجهیزات پزشکی نامرغوب استفاده نکنید!

استفاده مداوم از ماسک موجب شده ناراحتی‌هایی برای بیماران به وجود آید. به همین دلیل نباید کیفیت این مهم، نادیده گرفته شود. زیرا هم باعت افزایش هزینه‌های جاری مراقبتی و هم کاهش راندمان استفاده از آن می‌شود. توصیه پزشکان، استفاده از ماسک‌های مناسب و با کیفیت است. زیرا استفاده از ماسک نامناسب و بی کیفیت، حساسیت‌های پوستی و ناراحتی‌های بسیاری را با خود به همراه دارد. در نتیجه تولید تجهیزات پزشکی به خصوص ماسک، نیازمند مواد اولیه مرغوب، رعایت استانداردهای لازم و استفاده از ابزارآلات با کیفیت و تکنولوژی روز، و همچنین رعایت اصول بهداشتی در پروسه تولید می‌باشد. تا این اطمینان را به مصرف کننده بدهد که در زمان استفاده خطری او را تهدید نکند. اما تنها ماسک نیست که نیازمند نهایت کیفیت و استاندارهای لازم می‌باشد. بلکه تمامی تجهیزات پزشکی، مشمول رعایت این نکات می‌باشند تا موجب بروز خطرات جدی نشوند.

کلام آخر

به طور کلی تجهیزات پزشکی به علت استفاده در حساس‌ترین و پاکیزه‌ترین مکان، نیازمند این است که در تولید و استفاده آن، تمامی نکات بهداشتی رعایت شود تا خدایی ناکرده موجب افزایش بیماری و صدمات و آسیب‌های بیشتر به بیماران نشود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5131509

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسک سه لایه ویروس کرونا کسب و کار کسب و کار تولید داخلی واحد صنعتی فولاد تبلیغات پیامک ایمپلنت لوازم خانگی محصولات تراریخته لامپ کم مصرف گردو شرکت آسیاتک کسب و کارهای اینترنتی استفاده از ماسک ماسک های تنفسی تجهیزات پزشکی ماسک سه لایه هوای آلوده آلودگی هوا ماسک تنفسی قیمت ماسک بیماری ها ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1403/02/02 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» طی نامه شماره 18978 در تاریخ 1403/02/08 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برهمین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پرشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات  وملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار/رژیمی، فراورده های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال 1403 در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، درصورتی که ارز خود را دریافت ننموده اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال 1402 بابت تامین ارز اقلام سلامت محور می باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره 4 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟