Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس از بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستای «کَمَک‌‌ها» در بخش لوداب بویراحمد پس از ۱۶ سال انتظار خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج، هم‌اکنون بیش از 100 هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج و روستاهای اطراف این شهر سکونت داشته که اغلب آنان بدلیل نامناسب بودن وضعیت رفاهی و خدماتی روستاها به این شهر هجوم آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش لوداب یکی از بخش‌های شهرستان بویراحمد در این استان بوده که دارای روستاهای متمرکز و پراکنده با حجم جمعیتی بالا است.

محور ارتباطی ملی پاتاوه – دهدشت که از دل کوه‌های سربه فلک کشیده " بخش لوداب " می‌گذرد. پنج روستای متمرکز " کَمَک‌ها " با این محور ملی تنها هشت کیلومتر فاصله زمینی داشته بنا به گفته روستانشینان، یکی از عوامل اصلی مهاجرت آنان به شهر یاسوج است.

بنا به گفته اهالی این روستاها، کشته شدن روستائیان در تصادفات جاده‌ای، ترک تحصیل مستمر دانش آموزان بویژه دختران در مقطع راهنمایی و دبیرستان‌، نبود امکانات بهداشتی از قبیل مرکز بهداشت، بی‌توجهی به بالا‌رفتن نرخ بیکاری جوانان، فرسوده‌بودن بافت منازل روستایی، هدر روی محصول باغات آنان از قبیل انجیر و انگور و ده‌ها مشکل دیگر ناشی از دسترسی نداشتن آنان به یک محور ارتباطی مناسب است.

بعد از گذشت سال‌ها از دست و پنجه نرم کردن مردم پنج روستای «کَمَک‌ها» با مشکلات عدیده در رفت و آمد و خسارت‌های فراوان، در نهایت امروز پروژه بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی این روستاها به طول 8 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

مشکل راه ارتباطی روستای چال‌شاهین در شهرستان بویراحمد بعد از سال‌ها برطرف می‌شودجاده چالوس مسدود شد/ افزایش 1.9 درصدی تردد در جاده‌های کشورهشدار پلیس راه ایلام به رانندگان؛ جاده‌های استان لغزنده است

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس امروز عصر در بازدید مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد، از روستاهای بخش لوداب در شهرستان بویراحمد گفت: پروژه بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستاهای «کَمَک» از سمت آبمورد لوداب به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان کلنگ‌زنی و طی فرآیند مناقصه به پیمانکار واگذار گردیده‌است.

کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز طی بازدید از روستاهای بخش لوداب پروژه‌ای بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستاهای «چال‌شاهین» و « کَمَک‌ها» در بخش لوداب شهرستان بویراحمد کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه جاده ارتباطی روستای‌ «چال شاهین» به طول 7 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیارد تومان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و پروژه جاده «کَمَک‌ها» به طول هشت کیلومتر و اعتبار 8 میلیارد تومان تامین اعتبار و به پیمانکار واگذار شده‌است.

انتهای پیام/541/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی زندگی روستایی بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی شهرستان بویراحمد میلیارد تومان بخش لوداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد دادخواه ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فشار روحی روانی که در مشاهده آمار تصادفات با آن مواجه هستیم باعث شده است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در موضوعاتی که با آن مرتبط نیست از جمله اهدا کلاه ایمنی به سرنشینان موتور سیکلت تا نصب شبرنگ روی کامیون‌ها تا مبحث آموزش ورود پیدا کرده است.

وی افزود: حدود ۳۰ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که این آمار بسیار تکان دهنده است یعنی یک سوم جمعیت کشور خودرو وجود دارد هر خانواده سه نفره یک خودرو دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی مانند ریل کم داریم، اگر در کشورهای پیشرفته آمار فوت پایین است به این دلیل است که وسایل نقلیه عمومی به علت هزینه بالای سوخت و حمل نقل عمومی گسترده منتخب اول مردم است.

وی بیان داشت: اصفهان یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو در جاده‌های که دارای تردد شمار است، تردد دارد، به همین جهت باید میزان تصادفات با شاخص های دیگری هم ارزیابی شود، رشد نسبت به تعداد جمعیت، تردد، خودرو هم باید در آماردهی لحاظ شود.

دادخواه ادامه داد: آمار برای ما درجه اهمیت کمتری دارد، باید بدانیم چه کارهایی انجام داده‌ایم چه میزان اثرگذار بوده است و چه کارهایی باید در دستور کار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: سرنشین عقب باید کمربند ایمنی ببندد، سرنشین جلو نباید در هنگام رانندگی بخوابد، پدر خانواده حق ندارد با هر سرعتی که می‌خواهد حرکت کند، آنقدر باید آموزش ها گسترده باشد که سرنشین خودرو در صورت افزایش سرعت خودرو را متوقف کند و پیاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در خصوص وضعیت آسفالت جاده ها وضعیت نزدیک به بحران داشتیم.

۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم

وی تصریح کرد: ۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم، اضافه تناژ صنایع و معادن از مهمترین عوامل خرابی آسفالت جاده ها است به همین جهت نصب باسکول در خروجی معادن از اقداماتی است که برای جلوگیری از این اضافه تناژ انجام شده است.

دادخواه گفت: در فرایند ارتقا راهها در سال گذشته ۲,۵۰۰ میلیارد تومان قرار داد در این زمینه منعقد شده است، هر کیلومتر آسفالت راه ۳و نیم میلیارد تومان هزینه دارد.

وی اظهار کرد: کارگاههای لکه گیری در مسیرهایی مثل اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد، اصفهان دلیجان فعال شده است و محورهای دیگر در دست اقدام است.

متوسط سرعت وسایل نقلیه روبه افزایش است

معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در نشست خبری ظهر روز دوشنبه اظهار کرد: متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در اصفهان در حال افزایش است، به طوری که سرعت وسایل نقلیه پنج کیلومتر بر ساعت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، و در ایام نوروز تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است متوسط سرعت در ایام نوروز ۹۵ کیلومتر بوده و منجر به تصادفات در ایام نوروز شده است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از سرعت مجاز در نظر گرفته شده برای راهها تبعیت کنند، افزود: با توجه به افزایش میانگین سرعت در سال قبل پیش بینی می‌شود، اگر میانگین سرعت افزایش پیدا کند در سال آینده شاهد ۲۵ درصد افزایش حوادث باشیم و این روال ادامه باید.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: رانندگان باید با توجه به وسیله نقلیه خود داروهایی که مصرف می‌کنند شرایط جسمانی و همچنین راهی که برای حرکت انتخاب کردند سرعت مطمئنه را رعایت کند.

وی در بیان اهمیت آشنایی مردم با تبعات سرعت گفت: کلاه ایمنی و کمربند ایمنی یار نقش بازدارنده‌ای در تصادفات جاده‌ای دارد، در جاده‌های برون شهری حدود ۱۰۰ راکب موتور سیکلت در سوانح رانندگی کشته می‌شوند. تعداد موتور سیکلت‌هایی که در جاده‌های برون شهری در سال تصادف می‌کنند حدود ۱۰۰۰ موتورسیکلت است.

ذهبیون بیان داشت: نقاط تصادف موتور سیکلت‌ها در جاده‌های برون شهری را شناسایی کردیم و طرح «چهره به چهره» را اجرا می‌کنیم، موتور سیکلت های متخلف ابتدا عضو کمپین سبا (سوگند برای ایمنی)، کلاه ایمنی رایگان داده میشود و تعمیرات موتور سیکلت این صورت که به موتورهای که چراغ شکسته داشته باشند تعمیر می‌کنیم، کلاه ایمنی رایگان داده می‌شود.

۸۰ درصد تصادفات موتورسیکلت ها در شهرستان اصفهان، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر رخ می دهد

وی ادامه داد: حوزه روستاهای شرق اصفهان (شهرستان اصفهان)، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر تا ۸۰ درصد تصادفات موتور سیکلت را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به اهمیت جرایم رانندگی به عنوان عامل بازدارنده تصادفات جاده ای گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته نسبت هزینه جریمه به درآمد خانواده است که معمولاً تا ۵۰ درصد درآمد خانواده را تشکیل می‌شود، به عنوان مثال اگر شخصی در این کشورها مرتکب تخلفات بشود تا ۵۰ درصد از درآمد خانوار را باید صرف پرداخت جرایم کند که این عدد نقش و تأثیر بسزایی در معیشت خانواده دارد، هزینه جرایم رانندگی اهمیت بسیاری در بازدارندگی تخلفات رانندگی دارد.

وی با بیان اینکه استاندار جهانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ فوتی و در ایران این میزان ۲۰ نفر است، گفت: تنها ۵ درصد از سایل نقلیه از کمربند سرنشین عقب استفاده می‌کنند در صورتی که کمربند سرنشین عقب بسیار اهمیت دارد ضربه ای که در تصادفات، سرنشین عقب می‌تواند به سرنشین جلو تحمیل کند حدود سه تن است اما موضوع رعایت کمربند ایمنی سرنشینان عقب مغفول مانده است.

کد خبر 6092352

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه