Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان روز سه شنبه با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت وبینار و با حضور جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مرکز برای آقایان است افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری ۶۰ نفر را دارد که در حال حاضر ۵۴ مددجو در این مرکز تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس صادق زاده افزود: برای راه اندازی این مرکز ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بخش خصوصی و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بهزیستی استان کرمان بابت تجهیزات، درمان و بازتوانی معتادین تخصیص داده شده است. 

وی با اشاره به اینکه طول درمان افراد در این مرکز یکساله است گفت: افراد برای درمان در این مرکز چهار ماه اقامت دارند و بعد از این مدت نیز ۱۵ روز درمان سم زدایی  انجام می شود. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه افراد تحت درمان در مرحله بعد ۳.۵ ماه اقامت برای درمان های روانشناختی، حرفه آموزی و تغییر رفتار را در این مرکز دارند بیان داشت: بعد از ترخیص نیز هفته ای سه جلسه ۲ساعته برای مشاوره و راهنمایی افراد برگزار می‌شود. 

صادق زاده با اشاره به اینکه هزینه هر نفر در هر ماه ۲ میلیون تومان است گفت: افرادی که در این مرکز پذیرش می شود در ماه اول ۶۰ درصد، ماه دوم ۷۰ درصد، ماه سوم ۸۰درصد و ماه چهارم ۹۰درصد هزینه های آنها را بهزیستی پرداخت می کند و از ماه چهارم به بعد تا یکسال ۱۰۰ درصد هزینه ها را بهزیستی پرداخت می کند.

به گفته رییس سازمان بهزیستی در سطح کشور ۳۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته وجود دارد.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان کرمان کرمان ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی استان کرمان کرمان ایرنا اداره کل بهزیستی استان کرمان کرمان ایرنا اخبار کنکور بهزیستی استان کرمان درمان و بازتوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد