Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اضافه برداشت ۱۴۳ میلیون مترمکعبی آب از منابع زیرزمینی استان خبر داد.

داریوش حسن‌نژاد امروز هفتم بهمن‌ماه، اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی و بهبود وضعیت کشاوزری استان، ابلاغ الگوی کشت، تعیین تعرفه‌های آب‌بها، حق‌آبه‌ها، جلوگیری از برداشت بی‌رویه، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مقدار برداشت مستقیم آب‌های سطحی استان در دو حوضه کارون و کرخه شامل ۲.۵۰۸ میلیون مترمکعب و در طرح توسعه منابع آبی شامل ۴.۴۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: در حوضه کرخه میزان برداشت حدود ۲۴۰ میلیون مترمکعب و در حوضه کارون ۳۷.۴۲۴ میلیون مترمکعب بوده و مجموع آب مصرفی، سطحی و زیرزمینی بر اساس آمارهای موجود جهت شرب، صنعت، کشاورزی و فضای سبز نیز حدود یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون مترمکعب است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: در خصوص منابع آب زیرزمینی حدود ۱۴۳ میلیون مترمکعب اضافه‌برداشت در بخش کشاورزی لرستان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دی‌ماه سال ۱۳۹۷ کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، شیوه‌نامه اجرایی محدودیت و ممنوعیت کشت برنج خارج از استان‌های گیلان و مازندران را ابلاغ کرده و تمامی دستگاه‌های ذی‌مدخل و متولی می‌بایست درخصوص انجام وظایف خود در راستای این شیوه‌نامه اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: با توجه به اختلاف درآمد کشت برنج با سایر محصولات از جمله گندم، جو و … اکثر کشاورزان تمایل به کشت برنج دارند. با کشت برنج به روش خشک‌کاری می‌توان میزان قابل‌توجهی در آب صرفه‌جویی کرد.

حسن‌نژاد اظهار کرد: کشاورزان باید الگوی کشت اعلامی از طریق جهاد کشاورزی را رعایت کرده و از کشت محصولات آب‌دوست خودداری کنند، در غیر این‌صورت شرکت آب منطقه‌ای لرستان هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص تامین آب برای محصولات خارج از الگوی کشت نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب منطقه ای لرستان منابع آب زیرزمینی لرستان گيلان گندم مازندران شرکت آب منطقه ای لرستان میلیون مترمکعب کشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان