Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@03:42:34 GMT

علت آتش سوزی کانکس معلم کنگرستانی صاعقه نبوده

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۲۱۸۰

علت آتش سوزی کانکس معلم کنگرستانی صاعقه نبوده

به گزارش ایسنا، دو روز گذشته وزیر آموزش و پرورش سوختن سه معلم در این آتش سوزی را یک حادثه دانست که ممکن است در هر زمانی و در هر نقطه از کشور چنین حادثه ای اتفاق بیفتد و گفت: اولویت اولمان این است که همه دانش آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند، حتی اگر در چادر یا کانکس و واحد استیجاری باشد. در درجه اول باید اطمینان یابیم هیچ دانش آموزی از آموختن محروم نخواهد شد؛ در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی این را هم اضافه کرد که سال گذشته و امسال تمام مدارس خشت و گلی را جمع آوری کردیم و مدارس کانکسی و سنگی کاهش یافته و به تدریج متناسب با اولویت ها پیش می رویم.

اظهارات خالی از همدردی و قبول مسئولیت وزیر آموزش و پرورش و عدم ملاقات با این معلمان در سفر استانی اش به خوزستان انتقاداتی را از سوی جامعه فرهنگیان به دنبال داشت.

مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حادثه رخ داده برای کانکس منطقه کنگرستان توضیح داد و گفت: این کانکس محل اسکان یک معلم بوده است و مدیر بحران استانداری خوزستان هم اعلام کرده است که آتش سوزی به علت صاعقه نبوده و گویا معلمی در آنجا ساکن بوده و دو معلم دیگر در آن شب مهمانش بوده اند.

وی افزود: مدیر بحران استانداری خوزستان همچنین گفته است که حادثه ساعت ۱۰ شب اتفاق می افتد و هیچ گونه اثری از برخورد صاعقه با سقف کانکس یا آنتن تلویزیون نیست و در داخل کانکس یک گاز پیک نیکی روشن کرده بودند. همچنین چون سه وعده غذای گرم در روز به معلم می رسانده‌اند نیازی به پیک نیک برای گرم کردن غذا هم نبوده و برای گرمایش از آن استفاده نمی‌کردند.

رخشانی مهر با بیان اینکه حادثه رخ داده در این کانکس ارتباط مستقیمی با مدارس و سازمان نوسازی مدارس ندارد گفت: کانکس اخیر هم قاعدتا کاربری آموزشی نداشته چون محل اسکان معلم بوده اما به هر صورت اتفاق بدی بود و ما بابت اتفاقی که افتاده بسیار متاسفیم، این معلم ها همکاران ما بودند؛ اگرچه می‌گوییم آنجا دانش آموز و مدرسه نبوده، اما این اتفاق برای هرکس و به هر علتی بیفتد جای تاثر و تاسف دارد.

وی در ادامه درباره وضعیت مدارس کانکسی نیز اظهار کرد:  ناچاریم در مناطق صعب العبور که امکان حمل مصالح و ساخت مدرسه نیست و جمعیت دانش آموزی ۳، ۵ و حداکثر ۱۰ نفر است، مدارس کانکسی داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دربار ه ایمنی کانکس ها گفت: کانکس مصالح پیش ساخته است و عمر مفیدش ۱۰ تا ۱۵ سال است. شاید یکی از روش‌ها این باشد که کانکس را بعد از اتمام عمر مفید جایگزین کنیم، اما مهمتر استفاده از کانکس‌های استاندارد آموزشی است. البته چون افراد و خیرین در بخش‌های مختلف در مواقع بحران همچون سیل و زلزله در گیر تامین کانکس می‌شوند ممکن است شماری از مدارس کانکسی ما هم کاربری آموزشی نداشته باشند و ابعاد و جنس ورقشان مناسب نبوده و برای آموزش طراحی نشده باشند.

رخشانی مهر تاکید کرد: کانکس‌های کلاس درسی که خود سازمان نوسازی تهیه کرده ایمن هستند، استاندارد آموزشی دارند، عایق صوت و حرارت هستند و استانداردهای لازم برای ایمنی در برابر صاعقه را دارا هستند. منتها همانطور که گفته شد برخی از این کانکس ها را یا اداره کل آموزش و پرورش استان تهیه کرده یا خیرین تامین کرده اند. ممکن است آنهایی که اینگونه هستند شرایطشان متفاوت باشد.

وی ادامه داد: امسال یک محور همایش معماری ایرانی مدرسه ایرانی را به همین موضوع مدارس عشایری اختصاص داده ایم و اگر پیشنهادات خوبی از مجموعه دانشگاهی بگیریم شاید مسئله مدارس عشایری را هم حل کنیم. قبلا کلاس‌ها، چادر بود و استاندارد را بالا بردیم به کانکس رسیدیم و اگر ایده‌های خوب برسد به سمت ایده‌های جدید می‌بریم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس کانکسی کانکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران