Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۷ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان و کشف ۱۰۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان درون خودرو و کشف ۱۰۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات خودرو پژو ۲۰۶ در شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ماموران انتظامی کلانتری ۲۲ آزادگان شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق شدند در این خصوص ۳ نفر سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰۰ فقره سرقت فقط از درون خودرو‌های پژو ۲۰۶ در شیراز اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۱۱ عدد باند و طاقچه مخصوص آن، ۱۷ عدد ضبط و یک دستگاه آمپلی فایر کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اضافه کرد: این سارقان حرفه‎‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک کردن وسایل نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز کنند.

او از شهروندان خواست تا جهت شناسایی و دریافت اموال مسروقه خود به کلانتری ۲۲ آزادگان واقع در شیراز-بلوار مدرس-خیابان آزادگان، مراجعه کنند.

برخورد با عاملان انتشار شماره حساب‌های شخصی برای دریافت نذورات

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری ۱۶ نفر از عاملان انتشار شماره حساب شخصی در فضای مجازی که برای جذب کمک‌های مردمی به صورت غیرقانونی فعالیت داشته‌اند، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: به تازگی فراخوان‌هایی با هدف جذب کمک‌های مردمی از سوی برخی از تشکل‌های غیر دولتی با درج شماره کارت و شماره حساب شخصی با عنوان کمک به ایتام و مستمندان در فضای در حال انتشار بود که بررسی موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که این افراد سودجو، با راه اندازی صفحات شخصی در بستر شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از نام و اعتبار افراد مشهور شامل هنرمندان، ورزشکاران و همچنین با تحریک احساسات هموطنان و تهیه فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم بضاعت، مدعی دریافت وجوه نذورات به منظور کمک رسانی به افراد آسیب پذیر و نیازمند هستند.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: کارشناسان پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در این خصوص ۱۶ نفر از افرادی که اقدام به انتشار اینگونه فراخوان‌ها کرده بودند را شناسایی و با تشکیل پرونده روانه دادسرا کردند.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: در صورت تمایل به نذورات نقدی و یا غیر نقدی خود، حتما از طریق مؤسسات مجاز و شناخته شده که از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی و معتبر اطلاع رسانی می‌شود مراجعه کنند و در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir (بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری) با پلیس فتا در ارتباط باشند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی با ۱۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار بیان کرد: پس از وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، یک نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شد.

پرونده سارقان با ۳۴ فقره سرقت بسته شد

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۳۴ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو، مزارع و باغات و منزل در سطح شهرستان آباده، بررسی موضوع و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آباده اضافه کرد: سارقان در بازجویی اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۳۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات، منزل و درون خودرو اقرار کردند.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری لوازم مسروقه شامل طناب، قرقره، کفش مخصوص بالا رفتن از تیر برق، لوله فشار قوی آبیاری مزارع و باغات، گوشی موبایل، دستگاه برش، شیرآلات، اره باغبانی، کلید و پریز، ابزار آلات و بخاری برقی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی، بیان کرد: به منظور بالا بردن احساس امنیت و جلب رضایت شهروندان، طی یک هفته گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در محله‌های جرم خیز ممسنی به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۱۵ معتاد و خرده فروش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی ممسنی تصریح کرد: دستگیری ۵ سارق و ۱۱ محکوم تحت تعقیب، توقیف ۱۰ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح در یک هفته گذشته بود.

سرهنگ نیکبخت هدف از اجرای این طرح‌ها را آرامش شهروندان برشمرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان در راستای برخورد با فروشندگان مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: در اجرای این طرح‌ها، ماموران انتظامی موفق شدند ۴ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک، ۱۲ راس گوسفند، ۱۹۰ ثوب پوشاک، ۴۵۰ جفت کفش، ۳۰ جعبه انواع میوه، ۴ کیسه بلوط و مقداری نسکافه، شکلات، فلفل، شکلات، چای و شیر خشک خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: دستگیری ۹ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و موتورسیکلت، توقیف ۳۷ دستگاه وسایط نقلیه متخلف و دستگیری ۱۱ نفر متهم از ذیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال قاچاق مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: هدف پلیس از اجری طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

کشف ۵ میلیارد کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی در مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از دپوی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در یکی از خیابان‌های مرودشت مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نطر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳ هزار و ۲ عدد بوکس انواع سیگار، ۱۹۶ بسته تنباکو میوه‌ه‌ای و ۷ کارتن زغال خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه اموال مکشوفه برابر اعلام نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

انبار احتکار قند و محصولات کشاورزی در پاسارگاد پلمب شد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف یک انبار احتکار قند و محصولات کشاورزی به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسارگاد با اقدامات فنی و تخصصی از انبار احتکار کالا‌های مورد نیاز مردم در یک انبار در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک هزار و ۹۰ کیلوگرم قند، ۲۵۰ کیلوگرم گندم، ۲۲ قوطی بذر چغندر و ۴۵ قوطی سموم کشاورزی احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه ارزش اقلام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و انبار مورد نظر نیز پلمب شد.

اجرای طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از اجرای طرح ضربتی مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در راستای افزایش ضریب احساس امنیت شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با اراذل و اوباش و مزاحمین خیابانی در شهرستان اقلید اجرا شد.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی در راستای این طرح در ۲۴ ساعت گذشته، موفق شدند ۱۷ نفر از اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی را دستگیر و تعدادی سلاح سرد از آنان کشف کنند.

رمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از مشارکت و همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای طرح‌های پاکسازی و شناسایی و دستگیری مجرمان قدردانی کرد.

متهمان هتک حیثیت در کازرون روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی کازرون گفت: ۲ نفر که با انتشار عکس و محتوا در فضای مجازی موجب هتک حیثیت مردی میانسال شده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: مردی میانسال با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا کازرون مراجعه و بیان کرد شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی واتساپ و اینستاگرام با برقراری ارتباط و بدست آوردن تصاویر شخصی، مبلغ ۷۰ میلیون ریال از من اخاذی کرده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان سایبری با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر که اقدام به اخاذی و انتشار عکس‌های شاکی در فضای مجازی با قصد هتک حیثیت کرده بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، گفت: شهروندان در ارتباط‌های خود در فضای مجازی ضمن رعایت شئونات اخلاقی، مراقب سود جویان باشند؛ چرا که اغلب افراد با هویت جعلی ورود می‌کنند.

سرهنگ زراعتیان از شهروندان خواست با بالا بردن سطح سواد اینترنتی خود و آموزش به فرزندان، از انتشار مطالب غیر واقع و کذب خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنند.

۴۱ کیلو تریاک جاساز شده در خودرو کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از کشف ۴۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی شهرستان استهبان اظهار کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم مواد مخدر، مأموران انتظامی استهبان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پیکان مظنون و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از آن خودرو، ۴۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاساز شده بود کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

پژو حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی داراب گفت: در بازرسی از یک دستگاه پژو، ۳۹ کیلو تریاک در شهرستان داراب کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه قلعه بیابان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک نفر متهم در این رابطه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هتک حیثیت احتکار قند حوادث و انتظامی فضای مجازی اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی فقره سرقت از اماکن خصوصی فرمانده انتظامی شهرستان فرمانده انتظامی لارستان برای سیر مراحل قانونی اماکن خصوصی و دولتی خصوص ۲ نفر ماموران انتظامی بازرسی از یک اجرای این طرح فضای مجازی اقدامات فنی روانه دادسرا میلیارد ریال دستگیری سارق انبار احتکار ۱۱ فقره سرقت دستور کار میلیون ریال ریال برآورد مراجع قضائی بررسی موضوع درون خودرو مقام قضائی یک دستگاه مواد مخدر قرار گرفت هتک حیثیت رئیس پلیس پلیس فتا حرفه ای کشف شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سرهنگ محمد رضا خارکوهی  فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند در جلسه با طوایف دهمرده و میر شهرستان هیرمند گفت: فرهنگ سازی، افزایش سطح آگاهی جامعه و سوق دادن افراد و اختلافات شخصی به سمت قانون از راهکار‌های پیشگیری از درگیری‌های قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای است و برای رفع این نقیصه استفاده از ظرفیت نهاد‌ها، ریش سفیدان و معتمدان و متنفذان باعث جلوگیری از اتفاقات ناگوار مانند نزاع و درگیری‌های دسته جمعی و طایفه‌ای می‌ شود.
فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند افزود: با عنایت به اینکه درگیری و اختلاف بین اقوام نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه سبب متشنج شدن اوضاع امنیتی جامعه و فرار سرمایه‌ها و عقب ماندگی‌های مختلف می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل