Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@16:36:19 GMT

سفر مهم رئیس‌ کل بانک مرکزی به عمان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۲۶۸۳

سفر مهم رئیس‌ کل بانک مرکزی به عمان

به گزارش اقتصادنیوز، همتی در دیدار با «وزیر صنعت و تجارت» عمان، این کشور را شریکی راهبردی برای ایران خواند و گفت: باتوجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دو کشور، می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت بهره گرفت.

عبدالناصر همتی، رییس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات درخصوص مسایل بانکی و تجاری به عمان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، عصر امروز با قیس بن محمد الیوسف، «وزیر صنعت و تجارت» این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل بانک مرکزی در این دیدار با بیان اینکه کشور عمان همواره شریکی راهبردی برای ایران بوده است، تصریح کرد: درصدد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش دهیم. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اکسپوی تهران به دنبال احیای جایگاه مازندران در کریدورهای بین المللی حمل و نقل به منظور رونق و توسعه تجارت خارجی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت های توانمند در حوزه صادراتی در این نمایشگاه حضور دارند و این امر پشتوانه جدی برای مبادلات تجاری در کشور است، اظهار کرد:
رویکرد استان مازندران در این نمایشگاه که با حضور بیش از ۲۷ شرکت معظم صادرات محور استان برگزار شده است، افزایش مبادلات تجاری در حوزه بین الملل است و خوشبختانه تفاهمات اولیه خوبی با شرکت های خارجی منعقد شده است.

حسینی با اشاره به اینکه امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه شاهد سرفصل جدیدی در توسعه تجارت استان مازندران باشیم، تصریح کرد: از جمله مسائلی که در این نمایشگاه پیگیری می کنیم، نقش جدی در کریدورهای حمل و نقلی و ایجاد مجموعه ها، هلدینگ ها و هاب های چند کشور با رویکرد انتقال کالا و تولید کالا به صورت واسطه ای در مناطق آزاد است که با حضور صاحبان نظر و مجموعه های مختلف در استان و کشور امیدواریم در آینده حوزه صادرات مازندران موثر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه مازندران در جایگاه مناسبی در همه کریدورهای تعریف شده بین المللی چین، هند و روسیه دارد، یادآور شد: بنا داریم با این رویکرد در ۱۴۰۳ در مبادلات و مناسبات تجاری با همسایگان و کشورهای هدف تجاری و صادراتی حضور داشته باشیم.

کد خبر 6093969

دیگر خبرها

  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای