Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو سوم سرمایه گذاری های متقابل مربوط به چینی ها بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، در سال ۲۰۲۰ مجموع روابط تجاری و مالی بین چین و آمریکا ۳.۳ تریلیون دلار بوده که این رقم  دو برابر چیزی است که پیشتر اعلام شده بود. موسسه رادیوم گروپ مستقر در نیویورک با بیان این ادعا گفته است که دو سوم سرمایه گذاری های متقابل مربوط به چینی ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چینی ها همچنین ۱.۴ تریلیون دلار از اوراق بدهی آمریکا و ۷۰۰ میلیارد دلار از سهام شرکت های آمریکایی را در اختیار دارند.  

از طرف دیگر سرمایه گذاران آمریکایی ۱.۱ تریلیون دلار از بازار سهام و ۱۰۰ میلیارد دلار از اوراق بدهی این کشور را در اختیار دارند. طبق ادعای رادیوم گروپ این میزان پنج برابر چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام شده است.  

از نظر این موسسه یکی از دلایل اختلاف فاحش آمارهای رسمی با یافته های رادیوم گروپ می تواند به این دلیل باشد که مدل های مورد استفاده برای سنجش سرمایه گذاری های خارجی از فرمول های متفاوتی استفاده می کنند. همچنین برخی از سرمایه گذاران برای فرار مالیاتی میزان انتقال سرمایه های خود را به درستی اعلام نمی کنند.

چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد نخست جهان با وجود اختلافات سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری بسیار نزدیکی دارند تا جایی که بیشترین حجم تجارت دوجانبه در جهان مربوط به این دو کشور است. دولت ترامپ تلاش زیادی کرد تا حجم سرمایه گذاری اشخاص آمریکایی را در این کشور محدود کند که از جمله آن ها می توان به تحریم شرکت های چینی و ممنوعیت سرمایه گذاری در چین اشاره کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا بخش بزرگی از محصولات وارداتی از چین را مشمول تعرفه های بیشتر کرد و این اقدام منجر به یک سلسله از اقداما متقابل توسط هر دو کشور شد که به جنگ تجاری معروف است. دو کشور سال قبل بر سر پایان دادن به جنگ تجاری توافق کردند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط چین و آمریکا سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند