Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، سپهبد «آویو کوهاوی» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در مورد پیوستن مجدد واشنگتن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران هشدار داد و مدعی شد که به نیروهای تحت امرش دستور داده آمادگی خود را برای اقدام تهاجمی احتمالی علیه ایران در سال آینده افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهاوی در سخنرانی که در انستیتوی مطالعات امنیت ملی ایراد کرد، مدعی شد که بازگشت به برجام، با وجود اعمال برخی تغییرات و حتی تشدید تدابیر سختگیرانه، «هم به لحاظ عملیاتی و هم به لحاظ راهبردی نامطلوب و زیانبار است».

وی همچنین ادعا کرد که اجازه دادن به ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای «یک تهدید غیرقابل قبول است که به اشاعه [تسلیحات] هسته‌ای در سرتاسر منطقه می‌انجامد».

این در حالی است که مقامات ایران بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای این کشور صرفاً دارای مقاصد صلح‌آمیز است.

با این وجود، کوهاوی با بزرگنمایی تهدید احتمالی ایران، گفت که ارتش اسرائیل برای هرگونه حمله خودسرانه در صورت نیاز آماده خواهد بود.

وی در این باره گفت: «من به ارتش دستور دادم که تعدادی طرح عملیاتی اضافه بر طرح‌های موجود تهیه و آماده کنند. ما این طرح‌ها را مدنظر داریم و طی سال آینده آنها را توسعه خواهیم داد. البته آنهایی که در مورد اجرای این طرح‌ها تصمیم می‌گیرند، رهبران سیاسی هستند. اما این طرح‌ها باید بر روی میز باشند».

گفتنی است، ساعاتی پیش از یاوه‌گویی های کوهاوی علیه برجام، «علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران درباره ضرورت پیوستن فوری آمریکا به برجام گفت که «روزنه فرصت برای مدت زمانی طولانی باز نخواهد ماند».

کد خبر 5131903

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی ارتش رژیم صهیونیستی ایران ایالات متحده امریکا برنامه هسته ای ایران آماده باش حمله نظامی ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی روسیه عربستان سعودی سوریه فلسطین ویروس کرونا بغداد دونالد ترامپ آلکسی ناوالنی داعش استیضاح ترامپ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

دیگر خبرها

  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه