Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@03:10:57 GMT

نقش موثر انیمیشن در انتقال مفاهیم اجتماعی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۳۱۵۱

نقش موثر انیمیشن در انتقال مفاهیم اجتماعی

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از برنامه ریزی صحیح برای دیدن شدن شخصیت "کاپی" و انتقال پیام های محیط زیستی به مردم گفت.

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار برنا، ضرورت تولید و انتشار انیمیشن های مدیریت پسماند در سیما و شبکه های اجتماعی گفت: به نظر من جای یک اثر خوب در این راستا خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی است شنیده ام که سازمان به این حوزه توجه کرده و نسبت به خلق یک شخصیت کارتونی اقدام کرده که مطمئنم اگر به لحاظ کیفیت و پرورش این شخصیت به آن توجه شده باشد، قطعا رویکرد بسیار موثری خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در گذشته هم شاهد خلق شخصیت های انیمیشنی در حوزه صداوسیما بودیم که نقش جدی در انتقال مفاهیم داشتند. یک زمانی در حوزه برق کاراکتر بابابرقی و در حوزه ترافیک کاراکتر سیاساکتی را داشتیم.

حق شناس با اشاره به کاراکتر "کاپی" که در حوزه پسماند ساخته شده است، عنوان کرد: اگر این چهره "کاپی" که در حوزه پسماند ساخته شده است، بتواند آرام آرام در میان مردم جا بگیرد و بتوانیم آن را در حوزه فضای مجازی، صداوسیما، تلویزیون های شهری، مترو، اتوبوس های شهری، فروشگاه های سراسری و میادین تره بار تبلیغ کنیم، این چهره های کارتونی آرام آرام می‌تواند در میان مردم جای بگیرد و پیام را به آن ها انتقال دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث اضافه کرد: می توانیم شعار ماه و یا سال را در حوزه پسماند از زبان این چهره ها که در آینده می توانند چهره های ماندگاری شوند نیز بشنویم.

وی ادامه داد:همچنین می شود از این کاراکتر آدمک هایی ساخته شود و در مدارس توزیع شود و در کیف های پارچه ای نیز قرار بگیرد و به زنان خانه دار تحویل داده شده تا کم کم نایلون از خانه ها حذف شود.

فکر می‌کنم در این راستا می شود با میادین تره بار و فروشگاه ها نیز همکاری داشت تا این تولید پلاستیک ها و زباله ها نیز کم شود.

این نماینده شورای شهر تهران، درباره ضرورت آموزش مدیریت پسماند به کودکان و زنان خانه دار نیز گفت:فکر می‌کنم اگر ما نگاهی به نسبت پسماند تولید شده در شهر و تولید پسماند خانگی داشته باشیم؛ درصد زیادی از پسماندها مربوط به تولیدات خانگی است و طبیعتا مهم ترین نقش در کنترل این پسماند خانگی برعهده بانوان و زنان خانه داری است که مدیریت خانه ها بر دوش آن هاست.

او اضافه کرد: طبیعتا اگر آموزش های سازمان پسماند هدف گذاری داشته باشد؛ به نظر من در مرحله اول باید مدارس، دانش آموزان و کودکان در معرض این آموزش باشند که به شکل سازمان یافته و با همکاری موثر سازمان آموزش و پرورش و صداوسیما و همکاری اداره کل آموزش شهروندی، زمان بیشتری را به آن کار اختصاص دهند و در مرحله بعد زنان خانه دار که مدیریت خانه برعهده آن هاست یاد بگیرند.

وی افزود: قطعا کودکان و دانش آموزان که آینده سازان این شهر و نهایتا مادران و پدران نسل بعد خواهند بود و مسئولیت اصلی را در حوزه شهر، جامعه و خانواده عهده دار خواهند شد، از امروز اگر مورد توجه و تمرکز آموزشی قرار بگیرند، ما آینده ای روشن و موثری را در این حوزه خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه امروزه نقش کودکان در خانواده ها نقش محوری است، عنوان کرد: در حال حاضر و در دوره جدید، به نوعی کودک سالاری را تجربه می کنیم و این کودکان به خوبی می توانند ایفای نقش کنند و حتی پدر و مادران را هم با خود همراه کنند‌.

حق شناس درباره نقش و جایگاه مدیریت پسماندها در فرایند مدیریت پسماندها نیز گفت:

اساسا مدیران متناسب با حوزه وظایف و شرح کاری که در سازمان ها برای آن ها تعریف شده، موظف هستند که با برنامه ریزی و با نگاه بلند مدت و متکی بر یک رویکرد چند جانبه، به بهترین نحو و با کارآمدی حداکثر و با کمترین هزینه این موضوع را از پیش ببرند.

وی افزود: یک مدیر پیشرو، دقیقا متناسب با هدف گذاری که در سازمانش صورت گرفته، تمام تلاش و فعالیتش را صرف به نتیجه رساندن آن هدف می‌کند و هنرش این است که بتواند از تمامی امکاناتی که در اختیار دارد، به ویژه طیف وسیعی از همکارانش را به سمت این هدف هدایت کند و کار را به نتیجه برساند.

حق شناس ادامه داد: با توجه به این رویکرد، طبیعتا چون شکل گیری و به وجود آمدن سازمان پسماند شهرداری معطوف به رعایت و افزایش استاندارهای زیست محیطی شهری، مانند تهران بوده است و علی القائده بر اساس آن، این سامانه مهم شکل گرفته، طبیعتا نقش مدیریت در رابطه با این اهداف، بخش کلیدی و تعیین کننده را دارد.

نماینده شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شورای شهر هم برای مدیریت این پسماندها برنامه ای دارد یا خیر؟ عنوان کرد:

کار شورای شهر برنامه ریزی است و در رابطه با این موضوع پسماندها، کار ما تحقق احکامی است که در برنامه سوم شورای شهر مصوب شده است و امیدواریم سازمان در تحقق این اهداف، کارنامه قابل قبولی را ارائه دهد.

وی در پایان درباره نقش و جایگاه کاهش پسماندها در فرایند مدیریت پسماندها نیز، عنوان کرد: مهم ترین وظیفه سازمان، کاهش تولید پسماند است و بعد از آن مدیریت پسماند برای تبدیل آن به انرژی یا کود و یا جداسازی آن برای بهینه سازی است. اگر سازمان یک هدف برای تشکیل آن داشته باشد، همین نکته ای است که عرض کردم؛

کاهش تولید پسماند در وهله اول و در وهله دوم مدیریت پسماند تولیده شده و تبدیل آن به گونه ای که محیط زیست ما آسیب نبیند.

مجموعه انیمیشن «کاپی دوست زمین» در حال حاضر مراحل میانی ساخت و تولید خود را سپری می‌کند و قرار است از نیمه اول بهمن ماه سال جاری از سیما و شبکه های اجتماعی پخش شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صداوسیما محمدجواد حق شناس سیاساکتی بابابرقی نماینده شورای شهر تهران مدیریت پسماند زنان خانه دار شورای شهر شهر تهران حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به مناسبت روز زمین پاک و در راستای آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی مسائل زیست‌محیطی، اقدام به برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری به مناسبت روز زمین پاک با برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر در دو نوبت صبح و بعدازظهر میزبان شهروندان اراکی همراه با ارائه آموزش‌های شهروندی پیرامون مسائل زیست‌محیطی است.

در این غرفه اقلامی همچون کیسه‌های پارچه‌ای حمل نان، کتاب‌های مفرح برای آشنایی کودکان با مفهوم مدیریت پسماند، بین بازدید کنندگان از این غرفه توزیع شد.

همچنین کارشناسان آموزشی سازمان مدیریت پسماند به بازدید کنندگان از این غرفه فرهنگی، نحوه صحیح تفکیک از مبدا را آموزش دادند و از سوی دیگر نیز شهروندان را با اپلیکیشن اکو که در خصوص خرید پسماند خشک است، آشنا کردند.

در حال حاضر اپلیکیشن اکو به عنوان تنها مرجع خرید پسماندهای خشک در شهر اراک فعالیت می‌کند. خانواده‌ها به همراه کودکان خود با بازدید از این غرفه، با دریافت راهنمایی در خصوص نصب اپلیکیشن اکو، در مسابقه نقاشی و طراحی شرکت و جوایزی در این حوزه دریافت کردند.

همچنین به بهترین نقاشی کودکان در حوزه مدیریت پسماند، جوایزی اهدا شد.

کد خبر 747176

دیگر خبرها

  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور