Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «راند پال» سناتور جمهوریخواه آمریکا طرحی را به این مجلس ارائه کرد که این نهاد را به رأی گیری در مورد اینکه آیا استیضاح ترامپ در ماه فوریه ناقض قانون اساسی ایالات متحده است، ملزم می‌کرد.

چهل و پنج سناتور از مجموع پنجاه جمهوریخواه سنا در نمایشی از اتحاد که به گفته برخی نشانه‌ای روشن از عدم محکوم شدن ترامپ به تحریک شورش در کنگره است، از این طرح به منظور متوقف ساختن فرآیند استیضاح ترامپ حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، سنای تحت کنترل دموکراتها در نهایت با ۵۵ رأی در برابر ۴۵ رأی مانع از تصویب این طرح شدند /

در این میان، تنها پنج سناتور جمهوریخواه در عدم رأی مثبت به این طرح به دموکراتها پیوستند که در مقایسه با لزوم ۱۷ رأی مورد نیاز جمهوریخواهان برای محکوم کردن ترامپ بسیار کمتر است.

سناتور راند پال به خبرنگاران گفت که «این از معدود مواردی در واشنگتن است که یک باخت در واقع یک پیروزی است. چهل و پنج رأی به معنای این است که جلسه استیضاح در نطفه خفه می شود».

گفتنی است که سناتور پال و سایر جمهوریخواهان ادعا می‌کنند که روند استیضاح ترامپ خلاف قانون اساسی است زیرا دونالد ترامپ روز بیستم ژانویه از سمت خود کنار رفته است و اینکه بجای جان رابرتز، قاضی القضات ایالات متحده، سناتور پاتریک لیهای دموکرات بر این روند نظارت خواهد کرد.،

کد خبر 5131905

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس سنای آمریکا ایالات متحده امریکا حزب جمهوری خواه آمریکا رند پال ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی روسیه عربستان سعودی سوریه فلسطین ویروس کرونا دونالد ترامپ بغداد آلکسی ناوالنی ایران استیضاح ترامپ استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089164

دیگر خبرها

  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین