Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:37:29 GMT

ترور شیخ یک قبیله در کرکوک عراق

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۳۳۶۳

ترور شیخ یک قبیله در کرکوک عراق

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع امنیتی روز سه شنبه گفت: یک فرد مسلح ناشناس با کلت به سوی جمال خلیل شیخ قبیله العنزه نزدیک ایستگاه اتوبوس در جنوب غرب شهر کرکوک شلیک کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: خلیل در پی تیراندازی، بلافاصله جان باخت.

وی افزود: دستگاه های امنیتی تحقیقات در باره این حادثه را به منظور یافتن فرد مجرم که به محلی نامعلوم گریخته است، آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت: به احتمال زیاد گروه تروریستی داعش برای ایجاد فتنه میان اهالی شهر شامل عرب ها، ترکمن ها و کردها، در این ترور دست داشته است.

در ماه‌های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه میان استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

عراق در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، با بازپس‌گیری مناطق اشغال شده به دست داعش که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۶۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی مهدی جهانگیری عراق کرکوک ترور شیخ قبیله مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی مهدی جهانگیری گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما امروز با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار ماین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار ماین جاسازی‌شده در یک موتر حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

گزارش تصریح کرده که به تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکیت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است؛ این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این در حالیست که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه