Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: صاحبان ویلاها و باغ ویلاهای خالی که سیستم سرمایشی خود را بدون آن که در آن حضور داشته باشند روشن نگه می‌دارند طبق دستور مقامات ذیصلاح اخطار می‌گیرند و در صورت تکرار خطا، گاز آن مکان قطع می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری افزود: صاحبان این ویلاها به ویژه در ییلاقات طرقبه و شاندیز و حومه مشهد در روزهای پایانی هفته به این مکانها مراجعه می‌کنند و پس از یک یا ۲ روز اقامت در آنها تا مراجعه مجدد، سیستم گرمایشی ویلا، استخر یا سایر بخشهای آن را روشن می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در صورتی که باغ ویلا یا ویلایی خالی و سیستم گرمایشی آن روشن باشد، در مرحله نخست بعد از احراز خطا، ابتدا به صاحب آن اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار خطا، گاز این ویلا قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: امسال مصرف گاز در همه حوزه‌ها شامل بخش خانگی و تجاری و عمومی، بخش نیروگاهی و صنایع، افزایش یافته است و درصد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی استان طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۶ درصد افزایش یافته است.

افتخاری افزود: تامین گاز بخش خانگی و عمومی در تمام طول جزء تعهدات شرکت گاز است اما این نهاد در قبال بخشهای نیروگاهی و صنایع، تعهد تامین گاز هشت ماهه دارد و در صورتی که بخش خانگی و عمومی مصرف کمتری داشته باشند از محل صرفه جویی در این بخش می‌توان در چهار ماه پایانی سال هم به نیروگاه‌ها و صنایع گاز داد.

وی اضافه کرد: بخش خانگی خراسان رضوی در زمستان امسال بیش از ۷۸ درصد از گاز تولیدی برای این استان را مصرف کرده است و اگر با استفاده از راهکارهای ساده فقط یک درجه در مصرف گاز صرفه جویی کند از این محل می‌توان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع را تامین کرد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز در این باره گفت: اوج مصرف برق در تابستان به جهت افزایش استفاده از سیستم سرمایشی در بخش خانگی است که به حدود هزار و ۵۵۰ مگاوات ساعت در روز می‌رسد.

علیرضا کاشی افزود: اوج مصرف برق مشترکان مشهد در فصل زمستان هم بین ۹۰۰ تا هزار مگاوات ساعت در روز است.

وی اضافه کرد: از آنجا که به دلیل مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی، تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها دچار مشکل می‌شود، تامین برق مشترکان نیز با مشکل مواجه شده و این امر خاموشی های ناخواسته را در سطح شهر به دنبال دارد همچنان که طی ۲ هفته اخیر به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها، تامین برق در کلانشهرهای کل کشور دچار مشکل شده و شرکت توزیع برق ناگزیر به قطع چند ساعته برق در معابر و خیابانها و برخی از خانه‌ها در طول روز شده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: ویلاها و باغ ویلاهای خارج از محدوده شهر در صورتی که مجوز از بخشداری یا جهاد کشاورزی شهرستان داشته باشند این شرکت برق آنها را تامین خواهد کرد.

کاشی افزود: هرچند ویلاها در فصل زمستان مصرف برق زیادی ندارند اما به دلیل بروز مشکل در تامین سوخت نیروگاه‌ها، کاهش مصرف برق و گاز در این باغ ویلاها ضروری است و به صاحبان آنها توصیه می‌شود در زمان عدم حضور در این مکانها سیستم سرمایشی را خاموش کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی قطعی برق خراسان رضوی نیروگاه ها بخش خانگی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است