Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی برنامه سازگاری با کم آبی استان که با حضور معاون وزیر نیرو و نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی بصورت مجازی برگزار شد، به مسئله نگاه عادلانه در تخصیص اعتبارات به تناسب دربرگیری از حوضه آبریز دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی به جهت اینکه بخش عمده‌ای از آب دریاچه ارومیه را تامین می‌کند می‌طلبد تا در تخصیص اعتبارات توسعه کشاورزی بصورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برنامه سازگاری با کم آبی استان یک برنامه جامع است که سهم دستگاه‌ها بویژه در صرفه جویی منابع آبی به خوبی مشخص شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در زمان خود که دریاچه حال و روز خوشی نداشت به خوبی عمل کرد و منجر به احیای دریاچه ارومیه شد. امروز نیاز داریم تا آن مصوبات مورد بازنگری قرار بگیرند تا کشاورزی منطقه با حفظ شرایط دریاچه دوباره جان بگیرد.

شهریاری بر تکمیل سد‌های نیمه تمام در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: با تخصیص اعتبار لازم و تکمیل این سد‌ها کشاورزی و اشتغال منطقه توسعه می‌یابد.

او افزود: کاهش مصرف آب در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی طبق برنامه پیش می‌رود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری علاوه بر کمک به رفع موانع حقوقی به کمک‌های اعتباری بلاعوض و کم بهره نیاز دارد.

در پایان این جلسه پس از ارائه دیدگاه‌های اعضای عضو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، کلیات برنامه آذربایجان غربی به تصویب رسید.

انتهای پیام/ط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی مصوبات دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه دریاچه ارومیه سازگاری با کم آبی آذربایجان غربی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی از غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه خبرداد.

حمید محبوبی گفت: ساعت ۱۵:۳۰ عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند.

وی با بیان اینکه ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌غربی، محبوبی اظهار کرد: امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد، آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

وی ادامه داد: تلاش برای پیدا کردن پیکر نفر دوم ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه