Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:30:51 GMT

کاشت ۵۰ هکتار جو در اراضی پایاب سد رزه

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۲۰۴

کاشت ۵۰ هکتار جو در اراضی پایاب سد رزه

نصیرائی از کاشت ۵۰ هکتار جو در اراضی پایاب سد رزه پس از سال ها بلاتکلیفی خبر داد.

«سید محسن نصیرائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: از سال ۹۰ اراضی پایاب سد رزه و شرکت تعاونی ظفر پایاب بلاتکلیف بودند که پس از پیگیری های فراوان با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان بالاخره وضعیت قرارداد این اراضی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرجهادکشاورزی شهرستان درمیان افزود: اراضی در قالب ماده ۳ قانون بهره برداری از منابع طبیعی طی یک طرح توجیهی اقتصادی به شرکت تعاونی ظفر پایاب برای مدت معین واگذار شد.

 

نصیرائی یادآور شد: یکصد هکتار از این اراضی برای کشت محصولات زراعی در نظر گرفته شده و اعتبارات مورد نیاز برای تأمین زیرساخت ها شامل انتقال آب، تسطیح و تجهیز اراضی (با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت آب و خاک سازمان) تخصیص یافته و اجرا شده است.

 

وی افزود: سال گذشته علی رغم همه سیگنال های غیر ممکنی که برای کشت در دشت ناامیدی دریافت می شد حدود ۱۷ هکتار از اراضی زراعی زیر دست سد رزه، جو اصلاح شده کشت و در حد متوسط نیز برداشت شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: با وجود مشاهده مشکلاتی مانند تقلیل فشار خط انتقال آب در برخی نقاط و بروز مشکل در آبیاری مزارع در چند نوبت، سال جاری نیز ۵۰ هکتار از این اراضی برای کشت جو آماده و زیر کشت رفت.

 

نصیرائی اظهارکرد: 400 هکتار از اراضی شهرستان درمیان زیر کشت جو است و این کشت اراضی ظرفیت و توان کشت جو شهرستان را در آینده های نزدیک ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی درمیان شهرستان درمیان خراسان جنوبی سد رزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان