Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:21:59 GMT

مدیریت رفتار فردی دانش آموزان در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۲۱۰

مدیریت رفتار فردی دانش آموزان در دوران کرونا

مدیریت رفتار فردی دانش آموزان در دوران کرونا برای افزایش تمرکز و کاهش استرس و نگرانی بهترین و ضروری ترین راهکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی در جامعه ما و کل دنیا ایجاد کرد که استفاده از روش های مجازی و وابسته به شبکه های اینترنتی در نظام آموزشی از جمله این تحولات بوده که نقاط مثبت و سازنده ای را نیز داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این شرایط سخت کرونا و تغییر رویکرد آموزشی نگرانی هایی را برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین خانواده های آن ها ایجاد کرده که به کیفیت زندگی و دوران تحصیل آن ها نیز صدمه زده است و عدم مدیریت و کنترل شرایط سخت، در آینده موجب افزایش اختلالات روانی نیز خواهد شد.

 

*دانش آموزان نگرانی ها را از خود دور کنند

 

نماینده انجمن جهانی روانشناسی مثبت گرای ایران با اشاره به شرایط روحی برخی از دانش آموزان در دوران کرونا گفت: مهمترین اقدام در شرایط سخت و بحرانی ناشی از شیوع این بیماری دور کردن نگرانی ها و استرس از فضای زندگی است.

 

«علیرضا معماریان» با بیان اینکه همه جهان امروز متاثر از این بیماری شده اند، خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مربوط به کشور ما نیست بلکه بسیاری از اتفاقات آموزشی، سیاسی، اقتصادی و برنامه ریزی های کشورهای دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: حادثه تنها برای ما نیست و مثل یک حوادث طبیعی سیل و زلزله که بخش زیادی درگیر آن می شوند، ویروس کرونا دنیا را فراگرفته که درک این موضوع موجب آرامش افراد خواهد شد.

 

این رونشناس جوانان و نوجوانان را به تمرکز بر انجام مسئولیت فردی توصیه کرد و گفت: امروز تحصیل و مطالعه کتاب های درسی ماموریت آن ها است و نباید فکر خود را بر نتیجه و اتفاقات پیرامون مشغول کنند چرا که مشغله فکری موجب تضعیف تمرکز و افزایش استرس خواهد شد.

 

وی یادآورشد: توکل بر لطف خداوند ما را در بهبود نتیجه و آرامش روانی کمک خواهد کرد و البته پیش از توکل باید وظیفه و ماموریت شخصی خود را انجام دهیم.

 

*تولید محتوا برای ایجاد آرامش و ارائه راهکار

 

کارشناسان مسائل اجتماعی و روانشناسان در این حوزه راهکارها و برنامه هایی را دارند اما باید با تولید محتواهای چندرسانه ای و متنوع به این موضوعات پرداخته شود که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص نقش مهمی و اثرگذاری خواهند داشت.

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و رسانه های دیجیتال دارای ظرفیت و توانمندی خاصی است این روزها توان و تلاش خود را برای توانمندسازی حوزه اجتماعی افراد به ویژه جوانان و نوجوانان معطوف کرده و با برگزاری جلسات آموزشی، نشست های تخصصی، تولید محتوا و فعالیت های تبلیغی به نیازهای روحی و روانی افراد جامعه پرداخته است.

 

تولید محتواهای چندرسانه ای مثل فیلم و پادکست با استفاده از تیم تولید محتوا، گویندگان، مشاوران و رونشناسان توانسته سهم خوبی در آگاهی بخشی، آرامش روانی و کاهش آسیب ها و مشکلات داشته باشد.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحصیل آنلاین ویروس کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان دانش آموزان اصفهان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد، هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست.

محجوبی بیان کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانش آموزی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد هستند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

کد خبر 6097629

دیگر خبرها

  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت