Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:01:46 GMT

هفت واحد صنعتی بوشهر صاحب تصفیه خانه فاضلاب شدند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۴۱۷

هفت واحد صنعتی بوشهر صاحب تصفیه خانه فاضلاب شدند

فرهاد قلی نژاد روز چهار‎شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها بیشتر در زمینه عمل‌آوری فعالیت دارند و پیش از این فاضلاب آنها بدون تصفیه راهی دریا می‏‌شد.

وی بیان کرد: اکنون با پرداخت تسهیلات و احداث تصفیه‌خانه از ورود فاضلاب این واحدها به دریا جلوگیری شده‌است که نقشی مهم در بهبود وضعیت محیط زیست صنایع مناطق ساحلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی نژاد ادامه داد: شماری از واحدهای پتروشیمی نیز اکنون در حال برآورد هزینه این پروژه در واحد تولیدی خود هستند تا معرفی آنها برای دریافت تسهیلات محیط زیستی محقق شود.

وی گفت: در استان بوشهر با وجود اینکه هزینه بالایی از واحدهای صنعتی دریافت و به شهرداری‌ها واریز می‎شود اقدام‎های زیست محیطی در اولویت کارهای آنها قرار ندارد.

قلی نژاد یادآور شد: برای نمونه هنوز شهرستان عسلویه تصفیه خانه فاضلاب و سایت دفع پسماند ندارد و پسماندهای آن نیز در شهرستان کنگان دفن می‎شود.

وی اظهار کرد: این سایت دفن پسماند در کنگان نیز بسیار غیراستاندارد است که محیط زیست علیه آن شکایت کرده‌است.

قلی نژاد افزود: این سایت یک فاجعه زیست محیطی است زیرا شیرابه آن وارد دریا شده و آب آن منطقه را آلوده کرده‌است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این رویه در حالی رقم خورده که شهرداری‎های منطقه سال‎ها است عوارض آلایندگی دریافت ولی در مقابل به مسائل حوزه محیط زیست کوتاهی کردند.

قلی نژاد اظهار داشت: در این ارتباط مقرر شده سازمان محیط زیست شیوه نامه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی را به دولت اعلام کند تا با مصوبه دولت زمینه نظارت محیط زیست بر نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی فراهم شود تا در بخش‎های محیط زیست و بهداشت مردم هزینه شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت تصفیه خانه آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت تصفیه خانه آب و فاضلاب اخبار کنکور تصفیه خانه محیط زیست قلی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است