Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@21:57:28 GMT

واکنش یک نماینده به ادعای دولتمردان درباره بورس

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۴۵۰

واکنش یک نماینده به ادعای دولتمردان درباره بورس

خبرگزاری مهر: سید علی یزدی‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات اخیر برخی از دولتمردان مبنی بر اینکه مجلس نباید در بورس دخالت کند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت وظیفه دارند که مطالبات به حق مردم را دنبال کنند و این روز‌ها نیز یکی از مطالبات اصلی مردم، ساماندهی وضعیت بورس است و نمایندگان این موضوع را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دولت مردم را تشویق کرد تا در بورس سرمایه گذاری کنند و وعده و وعید‌های زیادی هم به آنان در این زمینه داد، متذکر شد: مدتی شاهد بودیم که حباب بورس هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد و بعد به یک باره دولت با بی تدبیری خود، حباب بورس را ترکاند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی تدبیری‌های دولت باعث شده که سرمایه‌های مردم در بازار بورس به نصف و حتی کمتر از نصف کاهش یابد.

یزدی خواه گفت: دولتمردان که مسئول سر و سامان دادن به وضعیت بورس بودند، پس چرا وظایف خود را تاکنون به خوبی ایفا نکردند؟ ما با کم کاری این مسئولان باید چه کنیم؟

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مانند دولت در بورس دخالت‌های دستوری نداشته است، اظهار داشت: این در حالی است که دولت در حوزه‌های مختلف با عملکرد‌های دستوری خود باعث شد وضعیت سهام و بورس تا این حد نابسامان شود.

یزدی خواه تصریح کرد: در این شرایط بهتر است دولتی‌ها کار خودشان را انجام دهند و از اظهارات نمایندگان مجلس و اقدامات آنان درباره بورس که در راستای احقاق حقوق مردم است، خوف به دلشان راه ندهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس که پست‌های دولتمردان را جا به جا نکرده و اختیارات آنان را نگرفته‌اند. اختیارات و مسئولیت‌های این آقایان تا مدتی که از عمر این دولت باقی مانده، پابرجاست و بهتر است که تا آن زمان کار خودشان را انجام دهند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بورس مجلس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌ دولت سیزدهم درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی در گفتگو با ایسنا، افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899689

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات