Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@12:11:32 GMT

آخرین وضعیت فاز 2 پروژه میلاد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۰۹۰

آخرین وضعیت فاز 2 پروژه میلاد

خبرگزاری آریا - شهر: پروژه فاز 2 برج میلاد، 2 مشتری ایرانی و خارجی دارد و کارشناس قرار است قیمت گذاری روی این پروژه را انجام دهد و مشتری ایرانی درواقع یک بانک است.
شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره سرنوشت فاز 2 پروژه میلاد بیان کرد: قرارداد پروژه فاز دو میلاد با بنیاد تعاون ناجا که شریک تجاری سازمان در این پروژه بود، فسخ شد و کمیسیون ماده پنج درباره بارگذاری جدید آن در حال تصمیم‌گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته بنار؛ نزدیک به 10 سال این پروژه فریز شده و در دست شریک قرار داشته و هیچ بهره برداری از آن نشده بود و تنها اقدام ایجاد گود بزرگی بود که مدتها دغدغه مدیریت شهری تبدیل شده بود. اما؛ به تازگی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با پرداخت هزینه‌های شریک این پروژه را آزاد سازی کرد و امروز 4.5 هکتار زمین در یکی از مرغوب ترین موقعیت های تجاری در سطح تهران آماده سرمایه گذاری است.
او ادامه داد: هم اکنون این پروژه دو مشتری ایرانی و خارجی دارد و کارشناس قرار است قیمت گذاری روی این پروژه را انجام دهد، مشتری ایرانی هم درواقع یک بانک است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران درباره خرید اتوبوس و واگن مترو هم توضیح داد: با دو شرکت داخلی تفاهم نامه امضا شده و این شرکت‌ها به وزارت نفت معرفی شدند که مسایل را حل کنند. همچنین با یک شرکت خارجی هم تفاهم نامه امضا شده و ماه آینده با حضور شرکت خارجی در تهران قرارداد بزرگی بسته می شود. بررسی ها و مطالعات در این زمینه انجام شده و فقط امضای نهایی قرارداد باقی مانده است.
آنطور که بنار توضیح داد قرار است تامین مالی برای ایجاد دو یونیت زباله سوز 800 تنی در آراد کوه، ایجاد یک خط ال آرتی در محدوده ای که شورای ترافیک مصوب کرده، قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس و قرارداد خرید 2 هزار واگن اقدام شود.
او درباره پروژه «هزار و یک شهر» بیان کرد: مسایل میان سازمان و شریک تجاری حل و فصل شده و شریک به هیات مدیره سازمان سرمایه‌گذاری تعهد داده که فاز یک را در بهار 1400 راه اندازی کند. فاز دو که تجاری است ممکن است بعدا راه اندازی شود.
این مقام مسئول با اشاره به مشکلات شریک این پروژه گفت: در مذاکرات انجام شده، شریک منکر چنین مشکلاتی است و وظیفه ما هم نیست که مشکلات آنان را بررسی کنیم. قراردادی است که بین سازمان و شریک تجاری بسته شده و پروژه هم پیشرفت فیزیکی دارد، از طرف دیگر هیچ دستگاه رسمی هم در این رابطه موضوعی را مطرح نکرده است.
به گزارش شهر، سال 1390 گلنگ پروژه‌ای به نام «هزار و یک شهر» از سوی گروه هلدینگ عظام (فعالیت اصلی قطعه سازی خودرو) در منطقه 22 در غرب قسمت بزرگراه شهید همت به زمین زده شد، همان زمان پیش‌بینی شده بود که این پروژه در سال 1396 به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید اما تا به امروز این پروژه فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان سرمایه گذاری مشتری ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفترغرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی برگزاری اکسپو ۲۰۲۴ از چند ماه پیش در سازمان توسعه تجارت ایران آغاز شد، گفت: هدف اصلی و مهم اکسپو نشان دادن توانمندی‌های صادراتی تولیدکنندگان ایرانی است. واحدهای تولیدی و صنعتی که توانایی تولید صادراتی دارند شرکت‌های بازرگانی، مراکز تجاری و سازمان‌های دولتی می‌توانند از ظرفیت‌های اکسپو برای انتقال توانمندی‌های صادراتی ایران بهره بگیرند.

وی با اشاره به استقبال ۱۳ کشور حوزه غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴، افزود: عباس علی آبادی وزیر صمت در اجلاس وزرای اقتصادی WTO از بسیاری از وزرای شرکت‌کننده در این اجلاس دعوت کرد. همچنین برای بسیاری از مقامات دولتی، وزرای اقتصادی و معاونان آنها، رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای مختلف نیز دعوتنامه ارسال شد.

ربیهاوی اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ نفر از کشورهای غرب آسیا پذیرش داشتیم که به نظر می‌رسد در روزهای آینده این آمار به ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر برسد. حضور این افراد در اکسپو ایران بدون تردید در تعاملات تجاری منطقه‌ای ما مؤثر خواهد بود.

مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما کدام گروه کالایی بیشتر مورد استقبال شرکت‌کنندگان این رویداد قرار می‌گیرد، گفت: اطلاعات و گزارش‌های سفارتخانه‌ها و رایزنان بازرگانی و ترکیب هیأت‌های تجاری نشان می‌دهد که دو گروه کالایی مواد غذایی و مواد ساختمانی در اولویت توجه تجار خارجی قرار خواهند گرفت.

ربیهاوی با اشاره به اقدامات انجام شده پیش از برگزاری اکسپو ۲۰۲۴، افزود: خدمات ارائه شده به شرکت‌کنندگان، زمان برگزاری همایش‌ها و جلسات B۲B از سوی دفتر غرب آسیا رصد می‌شود. همچنین تعامل با مجریان برگزاری این رویداد مناسب است و امیدواریم با یک کار تیمی برنامه‌ریزی شده کار را با بهترین شکل ممکن جلو ببریم.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رویداد از توان و ظرفیت اتاق‌های مشترک ایران و سایر کشورها نیز بهره گرفتیم علاوه بر این مراکز تجاری در اجرا نیز به میدان آمده‌اند.

ربیهاوی بیان کرد: بدون تردید انعقاد قرارداد در ایران اکسپو ۲۰۲۴ خواهیم داشت چراکه تعطیلات نوروز و ماه رمضان در خرید تجار خارجی وقفه ایجاد کرد. من بر این باورم که این رویداد می‌تواند در صادرات خارجی ایران تحول بزرگی ایجاد کند.

کد خبر 6086708 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • آینده ژائو کانسلو در منچسترسیتی از زبان پپ گواردیولا
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • فناوری در خدمت جنایت
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴