Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@03:19:09 GMT

کاهش 60 میلیون مترمکعبی گاز ورودی به نیروگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۱۸۱

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با فارس، با اشاره به میزان تحویل گاز به نیروگاه‌های حرارتی تولید برق گفت: طی یک هفته گذشته به دلیل برودت هوا و افزایش میزان مصرف گاز خانگی، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها حدود 60 میلیون متر مکعب کاهش یافت.

سخنگوی صنعت برق کشور در تشریح جزئیات گاز تحویلی به نیروگاه‌ها با قدردانی از هماهنگی‌ها و تلاش‌های مجموعه شرکت ملی گاز، گفت: در تاریخ 29 دی ماه سال جاری، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به حدود 140 میلیون متر مکعب رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*کاهش 60 میلیون متر مکعبی گاز تحویل به نیروگاه‌ها

وی ادامه داد: در تاریخ 6 بهمن ماه سال جاری نیروگاه‌های حرارتی کشور  81 میلیون متر مکعب گاز تحویل گرفته‌اند.

رجبی مشهدی با بیان این نکته که روز 7 بهمن نیز گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در همان حدود  6 بهمن است، تاکید کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت ملی گاز، افزایش مصرف گاز خانگی منجر به تامین نشدن سوخت ‌نیروگاه های برق شده و همین امر تولید برق را با محدودیت جدی مواجه کرده است.

*همکاری مردم باعث جلوگیری از خاموشی برق شده است

این مقام مسئول در توضیح راهکارهای موجود به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: در صورتی که هموطنان در سراسر کشور تنها دمای محیط خانۀ خود را یک درجه کاهش دهند و روشنایی های اضافی را خاموش کنند، مشکل تامین انرژی کشور در حوزه گاز و برق حل خواهد شد و نیازی به اعمال خاموشی نیز نخواهد بود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به دلیل انتشار جداول خاموشی احتمالی، تاکید کرد: جداول منتشر شده توسط شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور، برنامه خاموشی های احتمالی است و با صرفه جویی مشترکان خاموشی ها اعمال نخواهد شد.

رجبی مشهدی در پایان ضمن تشکر از مردم به دلیل توجه به اهمیت صرفه‌جویی انرژی گفت: تا به این لحظه به دلیل همکاری مردم و مشترکان صنعتی خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: گاز تحویلی به نیروگاه ها میلیون متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم

پروژه اومااویا در ۲۳۰ کیلومتری شرق «کلمبو» پایتخت کشور سریلانکا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» (Uva) برای توسعه کشاورزی منطقه کم‌آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان ظرفیت تولید ۱۲۰ مگاوات برق عملیاتی می‌شود.

 تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پُرباران به مناطق خشک، از جمله اهداف این پروژه است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار