Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله غلامی صبح چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های عمرانی دهه فجر برگزار شد با بیان اینکه ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار ملی استانی و یک هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان اعتبارات متوازن بوده است، اظهار داشت: ۶۴.۴ درصد از اعتبارات استان تخصیص یافته که معادل یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت، ادامه داد: از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش آب، ۲۰۰ میلیارد تومان به آزادراه شرق، ۲۰۰ میلیارد تومان مترو اصفهان – بهارستان و مابقی در دیگر پروژه‌های کوچک استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری در هفته دولت یک هزار و ۸۴۰ پروژه افتتاح شد، اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۵۴۶ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان افتتاح می‌کنیم.

وی گفت: برای این پروژه‌ها هشت درصد اعتبارات ملی، ۱۰ درصد مای – استانی، ۵۱ درصد شهرداری و تعاونی‌ها و ۲۹ درصد بخش خصوصی بوده است.

غلامی با بیان اینکه ۲۲۱ پروژه ملی، ۱۶۷ پروژه استانی، ۳۸۷ پروژه بخش خصوصی و شهرداری‌ها یک هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری‌ها ۱۷۲ پروژه را به بهره برداری می‌رسد.

کلنگ زنی ۷۴ پروژه جدید در استان

وی با بیان اینکه ۷۴ پروژه در دهه فجر در شهرستان‌ها کلنگ زنی می‌شود، ادامه داد: بیشترین پروژه‌ها با یک هزار و ۵۰ پروژه مربوط به مخابرات، ۲۶۷ پروژه توسط جهادکشاورزی، ۲۴۰ پروژه شهرداری‌ها و ۱۱۵ پروژه در شرکت توزیع برق از مهم‌ترین پروژه‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در صنعت فولاد اعتبارات ریالی را در کنار اعتبارات ارزی دارد، اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در بخش تأمین آب مورد نیاز شهرک‌ها از محل تصفیه پساب ۲۳ پروژه با اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان بهره برداری پروژه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های اصفهان، تیران و کرون و کاشان بیشترین افتتاحیه را داریم، ابراز داشت: بهره برداری از پروژه‌ها با حضور وزرا، معاونان وزرا، استاندار و معاونان استانداری انجام می‌شود.

غلامی با بیان اینکه افتتاحیه‌ها اغلب به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ساخت ۳۰۰۰ منزل مسکونی برای محرومان

وی با بیان اینکه ساخت سه هزار منزل مسکونی برای محرومان با ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض را در دستور کار داریم، ابراز داشت: برای متقاضیان ۵۰ میلیون تومان وام پنج درصد داریم که تاکنون دو هزار و ۷۰۰ واحد عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۱۵۰ واحد هم برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار داریم، ابراز داشت: برای این افراد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام پنج درصد داریم.

۹۳ هزار متقاضی اقدام ملی مسکن در اصفهان

وی با بیان اینکه ۹۳ هزار متقاضی اقدام ملی مسکن در استان اصفهان داریم، افزود: از این تعداد تاکنون ۱۷ هزار و ۸۹۰ نفر تأیید شده‌اند.

غلامی گفت: برای استان اصفهان ساخت ۷۰ هزار واحد را داشتیم که ثبت‌نام بیش از ظرفیت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۴۷ هزار و ۴۲۰ واحد زمین برای اقدام ملی مسکن تأمین شده است، ابراز داشت: این زمین در همه شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در بخش پرسش و پاسخ با بیان اینکه جلسات کمیسیون ماده پنج در اصفهان با توجه به اینکه حجم فعالیت‌ها افزایش یافته است، ابراز داشت: اما سعی کرده‌ایم فعالیت‌ها را تعطیل نکنیم.

۳۱ شهر استان طرح تفصیلی ندارد

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم طرح‌های تفصیلی را در ۱۰۸ شهر استان به اتمام برسانیم حجم کار کمیسیون ماده پنج را کاهش خواهیم داد، ادامه داد: هنوز طرح تفصیلی ۳۱ شهر استان در دست بررسی است.

غلامی با بیان اینکه برای قطعه سوم آزادراه اصفهان – شیراز اظهار داشت: برای این پروژه اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار داشته‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر این پروژه آغاز به کار کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای هر خط مترو در مسیر ارتباطی با شهرهای اطراف اصفهان استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران را در دستور کار قرار داده‌ایم، برای مثال در مترو اصفهان – شاهین شهر از صنایعی مانند پالایشگاه، پتروشیمی، شهرک صنعتی محمود آباد و … استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبی در اصفهان اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته بخشی از سامانه دوم آبرسانی به اصفهان تا پایان اردیبهشت ماه بهره برداری خواهد شد.

غلامی با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی تونل کوهرنگ سه ابراز داشت: عملیات بتن ریزی سد را در دستور کار داریم و با سیستم پمپاژ می‌توان آب را از تونل به زاینده‌رود منتقل کنیم.

انتقال آب از خلیج فارس به زودی آغاز می‌شود

وی با اشاره آخرین وضعیت انتقال آب ۲۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس به اصفهان گفت: با آخرین سرمایه‌گذار به توافق رسیده‌ایم و به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه بحث الگوی کشت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و بهینه سازی مصرف آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در این زمینه ۵۳ برنامه تدوین و تصویب شده که باید اجرایی شود.

اشتغال در اجرای پروژه‌های عمرانی در اولویت است

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص اینکه چه میزان به وضعیت بحرانی مناطق برای بهره‌برداری از پروژه‌ها توجه داشته‌اید، گفت: در این زمینه نگاه ما اشتغال محوری است که در این زمینه پروژه‌های در دستور کار ۳۷ هزار و ۷۸۰ نفر اشتغال مستقیم را ایجاد کرد.

غلامی افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که مطالعات طرح آمایش استان را انجام داده‌ایم، اصفهان به هفت منطقه تقسیم شده پتانسیل‌ها و قابلیت‌ها شناسایی و برای اجرای پروژه‌ها به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

کد خبر 5132103

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الله غلامی استانداری اصفهان دهه فجر پروژه های عمرانی ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد اردبیل میلیارد تومان اعتبار میلیون تومان دستور کار بهره برداری یک هزار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد
  • طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی