Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:12:40 GMT

تعداد بیمه شده‌های قرآنی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۵۶۴

تعداد بیمه شده‌های قرآنی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالهادی فقهی زاده شامگاه سه شنبه در دیدار با نخبگان، هنرمندان و فعالان قرآنی لرستان گفت: قرآن کریم بیدار کننده از غفلت، نور مبین، شفاعت دهنده و چراغ راه است و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن در صدد بی نیاز کردن ما به این کتاب آسمانی هستند اما مردم باید خود را نیازمند قرآن بدانند.

نمایشگاه ملی مجازی قرآن کریم برگزار می‌شود

وی با اشاره به فعالیت هفت هزار بیمه شده قرآنی در کشور، ادامه داد: پالایش بیمه‌های قرآنی از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است و امیدواریم دو تا سه هزار ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: همچنین دولت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی به فعالین قرآنی تأمین اعتبار کرده است، ۱۲ میلیارد تومان سال گذشته برای بیمه فعالان قرآنی کشور هزینه شد که این رقم امسال به ۲۸ تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

فقهی زاده، افزود: پنجم تا بیستم اردیبهشت ماه سال آینده برای نخستین بار نمایشگاه ملی مجازی قرآن کریم برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند منابع مطالعاتی مورد نیاز خود را به بهترین شکل تهیه کنند.

وی با بیان اینکه برای فعالان قرآنی در سطح ملی تخفیف‌های حمایتی در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین از ۷۳ طرح ملی مؤسسات مردمی قرآنی در فضای مجازی حمایت شده است.

برگزاری آئین ملی بزرگداشت علامه شهیدی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه علامه سید جعفر شهیدی در زمینه علمی و دانشگاهی قرآن کریم، گفت: لرستان چهره‌های شاخص بسیاری را به جامعه فرهنگی، هنری و بخصوص دینی کشور تقدیم کرده و در حوزه قرآن کریم چهره ماندگار و شاخصی همچون علامه فقید سید جعفر شهیدی، نیز از مفاخر این استان است که در محافل علمی و دانشگاهی قرآن کریم همواره منشأ و منبع کارهای بزرگی بوده است.

فقهی زاده، بیان داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای معرفی و شناساندن بیش از پیش عالمان قرآنی از برگزاری آئین ملی بزرگداشت و تبیین زوایای مختلف شخصیتی و علمی علامه شهیدی حمایت ویژه می‌کند و امیدواریم مقدمات این برنامه در استان و با همکاری و هماهنگی مسئولین فراهم آید.

در ابتدای این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن عرض خیرمقدم ویژه به معاون قرآن و عترت وزارت و مشاور اجرایی این معاونت، گفت: از تمام حمایت‌های صورت گرفته در حوزه قرآنی تشکر می‌کنیم و امید داریم که این حمایت‌ها بیشتر شود.

احمد حسین فتایی، بیان داشت: فعالیت‌های قرآنی استان علی رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با جدیت دنبال شده و ما در این ایام شاهد برگزاری اختتامیه جشنواره ملی موشن گرافیک آیات و همچنین راه اندازی حسینه مجازی نورباران، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، جشنواره فیلم و عکس محراب در خانه توسط دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بودیم.

کد خبر 5132105

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عبدالهادی فقهی زاده بیمه ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد اردبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن و عترت قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن