Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@17:24:26 GMT

هشدار مهم درباره آیفون ۱۲

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۷۲۰

هشدار مهم درباره آیفون ۱۲

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ این شرکت با انتشار پیامی‌ در صفحه پشتیبانی محصولات خود نوشت که خاصیت مغناطیسی مگ سیف می‌تواند باعث بروز اختلال در عملکرد برخی از دستگاه‌های پزشکی همانند ضربان‌ساز یا شوک الکتریکی شود. طبق اطلاعات منتشر شده، برای جلوگیری از بروز این مشکل، فاصله آیفون ۱۲ با این دستگاه‌ها باید حداقل ۶ اینچ (۱۵ سانتی‌متر) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان فاصله برای مواقعی است که گوشی در حالت شارژ شدن نیست. اما اگر گوشی به‌صورت وایرلس و با فناوری مگ‌سیف درحال شارژ باشد، این فاصله باید تا ۳۰ سانتی‌متر افزایش یابد. این اطلاعات از سوی اپل درحالی مطرح شد که چند روز قبل برخی از پزشکان اعلام کردند که گوشی‌های جدید آیفون می‌توانند باعث بروز اختلال در عملکرد ایمپلنت‌ها شوند.

در آزمایشی که توسط پزشکان صورت گرفت، مشخص شد که وقتی گوشی آی‌فون ۱۲ در نزدیکی دستگاه شوک الکتریکی قرار می‌گیرد، دستگاه از کار می‌افتد. اگرچه اپل در ابتدا این مساله را نپذیرفت اما بعد از چند روز تغییر عقیده داد و صفحه پشتیبانی خود را به‌روزرسانی کرد.

البته این نگرانی نیز در بین کاربران به وجود آمده که احتمالا این فناوری می‌تواند برای بدن انسان نیز مضر باشد. اما گفته می‌شود که اگر گوشی درون جیب شلوار قرار گیرد، خطری کاربر را تهدید نخواهد کرد. اما شاید اگر درون جیب کت یا جیب پیراهن قرار گیرد، به قلب یا دیگر اندام‌های بدن آسیب برساند. اپل رسما تایید کرده که در نسل جدید گوشی‌های این شرکت یعنی مدل‌های جدید آی‌فون ۱۲ از مگنت‌های بیشتری استفاده شده و حال باید منتظر ماند و دید که واکنش کوپرتینونشین‌ها در قبال پیامدهای این تصمیم چه خواهد بود.

پربیننده ترین قیمت گوشی سامسونگ/ ۷بهمن ۹۹ قیمت گوشی موتورولا/ ۷بهمن ۹۹ قیمت گوشی (محدوده ۴میلیون)/ ۷بهمن ۹۹ قیمت گوشی‌های بدون سیستم عامل/ ۸بهمن ۹۹ قیمت انواع لپ تاپ محبوب در بازار/ ۶بهمن ۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آیفون آیفون 12 قیمت گوشی ۹۹ قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد

کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت