Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:06:31 GMT

مذاکرات صلح افغانستان در قطر به بن‌بست خورد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۶۱۰۸

مذاکرات صلح افغانستان در قطر به بن‌بست خورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، مذاکرات صلح بین گروه طالبان و نمایندگان افغانستان در دوحه قطر به بن‌بست خورده و در ۹ روز گذشته هیچ مذاکره‌ای بین دو طرف انجام نشده ‌است.

نادر نادری، سخنگوی هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان می‌گوید که گروه طالبان تمایلی به انجام گفتگو ندارد.

او در توییتی نوشت: «تأمین صلح و پایان کشتار مردم افغانستان از اولویت‌های دولت و مردم افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات مذاکره‌کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان با خلوص نیت برای رسیدن به این مهم در دوحه حضور دارند. ۹ روز است که طرف مقابل هنوز آماده برگزاری نشست رسمی و بحث برای پایان جنگ نشده است».

طالبان تاکنون به این سخنان نادری پاسخی نداده ‌است و روشن نیست که چرا طالبان از انجام گفتگو برای پایان جنگ بر سر ترسیم نقشه‌ راه آینده خودداری کرده‌اند.

اما پیش‌تر گزارش شده بود که مذاکره‌کنندگان طالبان از جمله شیخ عبدالحکیم حقانی که برای دیدار با مقام‌های پاکستان به اسلام‌آباد رفته بودند، با تاخیر به دوحه برگشته‌اند.

علاوه بر آن مساله انتقال قدرت در آمریکا انجام شد و طالبان و هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان این روند را برای روشن شدن سیاست دولت جو بایدن زیر نظر داشتند.

با این حال، جنگ در افغانستان هم شدت گرفته و نگرانی‌های جدی از شکست مذاکرات صلح افزایش یافته ‌است.

کد خبر 5132118 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: طالبان افغانستان مذاکرات صلح افغانستان ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی عربستان سعودی روسیه سوریه فلسطین ویروس کرونا دونالد ترامپ بغداد آلکسی ناوالنی ایران استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم