Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری نیجریه روسای نیروهای مسلح را که در سال ۲۰۱۵ و با روی کار آمدن خودش منصوب کرده بود، از کار برکنار کرده است.

محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه در اقدامی شگفت آور در توئیتی اسامی افراد جدید را برای به دست گرفتن پست‌های خالی پس از برکناری روسای نیروهای مسلح اعلام کرد.

شبکه خبری بی.بی.سی اعلام کرد، دلیلی برای برکناری روسای نیروهای مسلح شامل ارتش و نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و ستاد مشترک ارتش از سوی رئیس جمهوری نیجریه اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در حالی رخ داده که نیجریه همچنان با ناامنی گسترده شامل شبه نظامی گری بوکوحرام و آدم ربایی‌های گسترده روبروست.

در ابتدای امر این روسای نیروهای مسلح بابت چگونگی رویارویی با بوکوحرام مورد ستایش قرار گرفتند اما بعدا درخواست‌هایی به ویژه از سوی فرمانداران قدرتمند کشور و مجمع ملی به رئیس جمهوری برای برکناری و جابجایی روسای نیروهای مسلح نیجریه ارسال شده چون بسیاری بر این باور بودند که این روسای نظامی عملکرد خوبی نداشته‌اند.

بوهاری، ژنرال سابق ارتش در سال ۲۰۱۵ و با وعده پایان بخشیدن به شبه‌نظامی‌گری در منطقه شمال شرق نیجریه انتخاب شد.

با وجود این وعده‌ها، بوکوحرام هنوز هم به حملاتش در نواحی مختلف نیجریه ادامه می‌دهد اگرچه دولت می‌گوید در بسیاری از موارد، این گروه شبه نظامی را شکست داده است.

سایر گروه‌های شبه نظامی فعال در منطقه هم فعالتر شده‌اند.

در دوران ریاست جمهوری بوهاری درگیری‌ها بین کشاورزان و دامداران در منطقه مرکزی کشور نیز بدتر شده و گروه‌های تبهکار آدم ربایی در شمال غرب نیجریه با دست آزادتر فعالیت می‌کنند.

روسای نیروهای مسلح نیجریه برای پنج سال در این سمت بودند که بیشترین مدت زمان فعالیت روسای نیروهای مسلح در این کشور از زمان بازگشت به دموکراسی در ۱۹۹۹ محسوب می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری نیجریه روسای نیروهای مسلح شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المهریه، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با این شبکه گفت، باید درک کنیم که علت یاوه‌گویی اسرائیل ایمنی آن در برابر مجازات است، این رژیم می‌داند واکنش جهان عرب و اسلام ضعیف خواهد بود به همین علت مرتکب چنین جنایت‌هایی می‌شود ما بر همین اساس، چهارمین دور عملیات خود را اعلام کردیم چهارمین دور عملیات شامل دو بخش است؛ بخش اول تلاش نیرو‌های مسلح یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی در هر جایی از جمله دریای مدیترانه است. بخش دوم این مرحله عملیات مربوط به رفح است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

البخیتی ادامه داد: اگر این رژیم تهاجم به رفح را آغاز کند ما اجرای بخش دوم این عملیات را شروع خواهیم کرد. در این بخش از عملیات در صورت حمله به رفع ما همه کشتی‌های شرکت‌هایی را که با اسرائیل همکاری می‌کنند هدف قرار خواهیم داد، به همین علت آمریکا و انگلیس باید رژیم صهیونیستی را زیر فشار قرار دهند تا نسل کشی در غزه را متوقف کند و به محاصره این منطقه پایان دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره توانایی‌های نیرو‌های مسلح یمن گفت، نیروی موشکی یمن اکنون آماده و در جستجوی اهداف مورد نظر است تا به آنها حمله کند.

 

دیگر خبرها

  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه