Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری سومین دوره جشنواره ملی فردوسی با محوریت آشنایی ‌با مفاخر ایرانی و تقویت گرایش به زبان و ادب فارسی خبر داد.

به گزارش ایسنا، الهام یاوری اظهار کرد: سمپاد با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان (به‌عنوان مجری‌)، سومین جشنواره ملی فردوسی را با محوریت آشنایی ‌با مفاخر ایرانی و تقویت گرایش به زبان و ادب فارسی به‌عنوان زبان مشترک (بیانیه ارزش‌ها- سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش)، ویژه دانش‌­آموزان متوسطه، معلمان‌ و دانش‌آموختگان مدارس استعدادهای درخشان‌، در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، در سطح مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور برگزار می­‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای این جشنواره به‌عنوان یک اقدام پژوهش‌ محور قلمداد می‌شود که در بستر فضای مجازی و مبتنی بر پوشش ساحت‌های تعلیم و تربیت، اجرایی خواهد شد و انتظار بر این است که در سال جدید با پیوستن فرهنگیان و دانش‌آموختگان مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور به جمع مخاطبین این جشنواره، استقبال بیشتری از این رویداد صورت پذیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: اهداف این برنامه، شناسایی مجموعه‌‏ها و هسته‎های فعال علمی ـ ادبی در سراسر کشور است که با ارائه این الگو، زمینه پژوهش و نوآوری برای نوجوانان و جوانان این مرزوبوم فراهم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدارس سمپاد فردوسي استعدادهای درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر