Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح و راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد نجات و پرتو همزمان با سراسر کشور گفت: مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد علاوه بر ارائه خدمات درمانی به پایگاه مهارت افزایی و کار آفرینی تبدیل می‌شود تا افراد مراجعه کننده ضمن درمان کامل صاحب شغل و حرفه مناسب و درآمدزا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سه پروژه اشتغال زایی در مرکز باز توانی اعتیاد نجات راه اندازی می‌شود افزود: طرح‌هایی از قبیل نساجی، پرورش محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و پرورش ماهی آغاز شده و جهت اجرایی سازی این طرح‌ها از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تقاضای تسهیلات ارزان قیمت شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه از محل تسهیلات مشاغل روستایی ۱۰ میلیارد تومان تصویب شده گفت:برای توسعه این کمپ بازتوانی ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ۱۰ میلیارد تومان نیز تسهیلاتی جهت حمایت از مددجویان از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تخصیص می‌یابد.

او ادامه داد: باید به فکر اشتغال، خانواده و آینده افرادی که در این کمپ در حال درمان هستند، باشیم و بازگشت مجدد به مرحله اعتیاد را کاملا فراموش کنند.

بهنام جو تصریح کرد: ظرفیت مراکز درمانی افتتاح شده بیش از ۲۳۰ نفر است که در حال حاضر ۱۰۰ نفر از افرادی در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند در این مراکز به طول درمان زیر نظر افراد متخصص و روان شناسان در آمده‌اند.

او طول دوره درمان و بازتوانی را همزمان با مهارت افزایی و آموزش اشتغال عنوان کرد و گفت: با توجه به ثبت مشخصات و توانایی‌های فردی افراد درمان شده، زمینه اشتغال در واحد‌های تولید با حمایت کامل ایجاد می‌شود.

استاندار اردبیل بر افزایش تسهیلات بانکی به ۱۰۰ میلیون تومان تاکید کرد و افزود: تأمین اشتغال، بیمه و امکانات لازم رفاهی و معیشتی این افراد می‌تواند انگیزه ترک را افزایش دهد.

بهنام جو اظهار کرد: در کنار این اقدامات درمانی و اشتغال زایی، با خانواده این افراد جلسات مختلف مشاوره انجام می‌گیرد تا فرد به شکل کامل از دام اعتیاد رهایی یافته و دیگر گرفتار اعتیاد نشود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بازتوانی اعتیاد تسهیلات مشاغل روستایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و بیان‌داشت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

کد خبر 6088608

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل