Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به نقش محور و سازنده جمهوری ایران در منطقه تصریح کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشور‌های دوست و همه همسایگان دراز کرده است. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام خانه ملت، گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و نشان از اشتراکات دیرینه فرهنگی ـ اجتماعی دو ملت دانست و افزود: مناسبات تهران و دهلی نو همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می‌رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین به ارتقاء روابط فیمابین از گذرگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و توجه ویژه به تعاملات کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی را رهیافتی مهم برشمرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس، با مروری بر همکاری پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور آینده همکاری‌ها را رو به رشد خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش محور و سازنده جمهوری ایران در منطقه تصریح کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشور‌های دوست و همه همسایگان دراز کرده است.

گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند نیز در این دیدار، ایران را کشوری دارای ثبات سیاسی ـ اجتماعی دانست و گفت: ایران بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد و نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: همکاری بین ایران و هندوستان در سطح منطقه و بین المللی بیانگر اشتراک دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و جهانی است.
دارمندرا افزود: گفت‌وگو‌های پارلمانی بین دو کشور به ویژه در سطح رؤسای مجالس در روابط فیمابین تأثیرگذار و پر اهمیت است.

بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه، دوران پسا ترامپ و همچنین آینده روابط جمهوری اسلامی ایران و هند از اهم گفتگوی طرفین در این نشست بود.   بیشتر بخوانید: ایران و آذربایجان ظرفیت بسیاری برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دارند

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در کابل تصریح کرد افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمیکاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم