Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آخرین اقدامات انجام شده جهت خرید واکسن کرونا از منابع معتبر و واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر کشور را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - سعید نمکی گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته در کشور‌های مختلف جهان حدود ۱۵ هزار ۸۷۹ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند. در بین این کشور‌ها آمریکا با چهار هزار و ۴۵ مرگ، انگلیس با ۱۶۳۱ فوتی، برزیل با ۱۲۰۶ مورد، آلمان با ۹۸۸، آفریقای جنوبی ۶۸۰، مکزیک ۶۵۹، اسپانیا ۵۹۱، روسیه ۵۶۴، ایتالیا ۵۴۱، فرانسه ۴۱۷ و ایران هم متاسفانه با ۹۱ مورد مرگ و میر داشتیم که گرچه این رقم در مقایسه با کشور‌های پیشرفته جهان رقم کمتری است، اما باز هم مایه تاسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در ایران متاسفانه استان‌های شمالی ما به خصوص مازندران استان ملتهبی است و بیش از ۱۱۰۰ بستری در استان مازندران داریم که گرچه با همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به حداقل ممکن رسیده است، اما باز هم زیاد است.  ما موارد فوتی مان در استان‌های شمالی باز هم رقم‌های غیرقابل قبولی است و در استان گلستان و گیلان باز هم نگران خیز بیماری هستیم. گرچه همکاران ما با همیاری منسجم تلاش بی وقفه دارند.

بیشتر بخوانید: مبتلایان به کرونا در ICU چگونه درمان می‌شوند؟

نمکی ادامه داد: در استان‌های جنوبی هم شاهد یک مختصر افزایشی در استان‌هایی مانند هرمزگان با توجه به افزایش سفر‌ها به جزایر جنوبی هستیم که امیدوارم این سفر‌های بی رویه کام هم مسافرین و هم میزبانان آن‌ها را در این استان‌ها تلخ نکند.

نمکی درباره اقدامات انجام شده برای واکسن وارداتی کرونا گفت: در ثبت واکسن، چهار منبع مهم جهان پیگیری می‌شود که یک منبع اروپایی است، یک منبع معبتر در کشور چین و یک سازنده در کشور روسیه و همچنین دو شرکت تولید کننده در کشور هندوستان هستند.

 وی در این باره افزود: خوشبختانه پرونده‌ها رسیدگی شده و کار دارد به اتمام می‌رسد. این اقدامات علاوه بر آنچه که در سبد کووکس سازمان جهانی بهداشت داریم، است و امیدواریم بزودی بتوانیم اولین محموله‌ها برای واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر را وارد کشور کنیم.

وی گفت: در زمینه ساخت داخل هم واکسنی که در انستیتو پاستور با انتقال دانش فنی کشور کوبا پیگیری می کردیم، خوشبختانه به نهایت رسیده است. یک مجموعه ای را در کشور با همکاری غیر از کشور کوبا در مجموعه ای از بخش خصوصی برای ساخت یک واکسن مشترک با یکی از کمپانی های آسیایی دیگر داریم که ان‌شاءالله پیشرفت آن را هم به استحضار مردم می‌رسانیم. کار کارآزمایی بالینی در زمینه واکسن مجموعه برکت به خوبی دارد پیش می‌رود و انستیتو رازی هم اجازه تست بالینی واکسن خود را گرفته و به زودی این اقدام هم شروع خواهد شد. مجموعه دیگری هم در کشور داریم که امیدواریم تا هفته آینده بتواند برای کارآزمای بالینی اجازه را بگیرد.

وی در رابطه با ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان نیز، گفت: امروز دیگر باید به آن واریانت اروپایی ویروس بگوییم. هفتمین مورد از ابتلا به این ویروس در کشور شناسایی شد. در واقع روز گذشته مورد هفتم در یکی از مسافرینی که از هلند به ایران آمده بود و در یکی از استان‌های جنوبی مستقر بود، شناسایی شد. خوشبختانه تاکنون رد پایی از ویروس در نزدیکان این بیماران پیدا نکردیم و در جای دیگری هم از این واریانت اروپایی نداریم.

وی افزود: این ویروس علی‌رغم اینکه انگلیسی‌ها می‌گفتند فقط ۷۰ درصد قدرت سرایت بیشتری دارد که ما همواره می‌گفتیم این ادعا درست و عالمانه نیست، امروز  اثبات شده است ویروس به مراتب مهاجم‌تر از آنچه که می‌گفتند است و به شدت بیماری‌زایی و مرگ و میر آن بیشتر است. این به ما نشان می‌دهد که مردم باید هوشیار باشند. ما نمی‌دانیم از کدام روزنه علی‌رغم تمام تلاش ها برای مهار بیماری، ویروس وارد خواهد شد. اگر دقت نکنیم و رعایت نکنیم و مسافرت‌ها محدود نشود ما حتما از این ویروس زیان سرشاری خواهیم دید.

این خبر در حال تکمیل است.....

برچسب ها: کرونا نمکی وزیر بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا نمکی وزیر بهداشت استان ها باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری دست نویدکیا را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، روند شکست‌ناپذیری مس رفسنجان با سرمربیگری محرم نویدکیا در شرایطی برای هفتمین مسابقه پیاپی ادامه پیدا کرد که آنها با نتیجه دو بر صفر از ذوب‌آهن عقب افتادند، اما توانستند به بازی برگردند و دو گل با ایفای نقش فرشید باقری به ثمر رسانند.

فرشید باقری که پس از حضور نویدکیا در مس رفسنجان در این تیم ماندنی شد و در نقل و انتقالات زمستانی راهی باشگاه دیگری نشد، در دیدار اخیرشان مقابل ذوب‌آهن موثر کار کرد و توانست پاس گل بدهد و یک گل هم بسازد.

هافبک دفاعی مس رفسنجان پاس گل اول مس رفسنجان مقابل ذوب‌آهن را به جلال‌الدین علی‌محمدی داد و گل دوم را هم با پاس زیبای خود از میانه زمین به سجاد شهباززاده و در نهایت گلزنی محمدمهدی محبی، ساخت تا تیمش را به یک امتیاز دیگر برساند.

مس رفسنجان با دو گلی که مقابل ذوب‌آهن زد، توانست روند خوب خود را برای هفتمین بازی پیاپی حفظ کند تا بدون شکست با نویدکیا به استقبال سال جدید برود.

دیگر خبرها

  • باقری دست نویدکیا را گرفت
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • سطر سطر زندگی با آیه‌ها/مسابقه هفتمین روز ماه رمضان در کردستان
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آخرین خبرها از پیشرفت ۲ طرح زیرساختی خراسان جنوبی
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید