Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیرامور خارجه روسیه گفت، پیشنهاد روسیه برای توقف تولید کلاهکهای هسته‌ای برای یک سال برای دولت قبلی آمریکا که نمیخواست معاهده استارت جدید را تمدید کند در نظر گرفته شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفتگویی تلفنی با یکدیگر داشتند و طی آن گفتند از توافق مربوط به تمدید معاهده استارت جدید خرسند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر طبق اعلام کاخ سفید، هر دو رئیس‌جمهور ازتیمهایشان خواستند تا به سختی برای آنکه بتوانند این توافق را قبل از منقضی شدنش در پنج فوریه تمدید کنند، کار کنند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: ایده توقف تولید یک بسته توافقی همراه با ایده موافقت با پیشنهاد آمریکا برای تمدید یک ساله بود.

وی تاکید کرد: ما اکنون ممکن است بگوییم که این پیشنهادها ملغی هستند. اکنون دیگر دلیلی برای برگشتن به آن وجود ندارد. ما به برگزاری مذاکرات بر مبنای یک وضعیت متفاوت می پردازیم.

معاون وزیر خارجه روسیه بیان کرد: روسیه آماده شروع گفتگوهای فشرده با ایالات متحده در مورد آینده کنترل تسلیحات بر اساس پیمان استارت است. ضروری است که قرارداد برای یک دوره پنج ساله و بدون شرایط اضافی تمدید شود. روسیه روی دوره پنج ساله‌ای که معاهده اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک را تمدید کند، حساب می کند.

وی در ادامه افزود: ما مشتاقانه منتظریم تا از این زمان برای آغاز مذاکرات عمیق فشرده با ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات آینده به منظور ایجاد یک معادله امنیتی جدید استفاده کنیم که شامل تمام عوامل موثر بر حفظ امنیت بین المللی و ثبات استراتژیک باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا روسيه کلاهک هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • فیلم کامل ادعای تهدیدآمیز کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است