Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که در سال گذشته میلادی ۲ هزار و ۹۵۸ غیرنظامی افغان جان باخته و ۵ هزار و ۵۴۲ تن دیگر نیز زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که در سال 2020 میلادی در مجموع 8500 غیرنظامی افغان کشته و زخمی شده‌اند که از این میان 2 هزار و 958 غیرنظامی افغان جان باخته و 5 هزار و 542 تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس آمار ثبت شده در کمیسیون حقوق بشر افغانستان، تلفات غیرنظامیان در سال 2020 میلادی شامل 5 هزار و 539 مرد، 847 زن و 2 هزار و 19  کودک است و جنیست 95 تن دیگر از جان باختگان و زخمی‌ها تشخیص و تثبیت نشده است.

مطابق این آمار بطور میانگین در هر روز 8 غیرنظامی در افغانستان کشته و 15 تن نیز زخمی شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

گزارش می‌افزاید که از مجموع تلفات غیرنظامیان، 53 درصد در حملات طالبان، 15 درصد توسط نیروهای دولتی و نظامیان خارجی و 5 درصد توسط گروه تروریستی  داعش صورت گرفته است.

همچنین عامل 25 درصد تلفات افراد غیرنظامی مشخص نیست و 2 درصد تلفات، در اثر حملات راکتی ارتش پاکستان در ولایت‌های کنر، خوست، پکتیکا و قندهار صورت گرفته‌‌ است.

در ادامه گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان آمده است که تلفات غیرنظامیان در حملاتی که عامل آن مشخص نیست و هیچ گروهی نیز مسئولیت آن را به عهده نگرفته است، 117 درصد افزایش یافته است.

یادداشت|منافع و پول؛ سکوتی که رسانه‌ها برای تلفات غیرنظامیان در افغانستان نمی‌شکنندکمیسیون حقوق بشر افغانستان: حفظ جان غیرنظامیان باید اولویت دولت و طالبان باشدافغانستان| کشته و زخمی شدن بیش از 10 هزار غیرنظامی در سال 2019

گزارش می‌افزاید: تلفات غیرنظامیان ناشی از ترور و قتل‌های هدفمند در سال 2020 در مقایسه با سال گذشته میلادی 169 درصد افزایش نشان یافته است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی طالبان اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی طالبان اخبار افغانستان کمیسیون حقوق بشر افغانستان تلفات غیرنظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، در پی وقوع تیراندازی در یک مهمانی در شهر نیویورک یک نفر کشته و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته مقامات فردی مسلح و ناشناس با ورود به یک مهمانی خانوادگی حاضران در خانه را به رگبار بسته و متواری شده است.

افراد زخمی به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شدند.

نیروهای پلیس هنوز موفق به بازداشت فرد ضارب نشده و علت و انگیزه این حادثه نیز هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 6096753

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند