Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، واشنگتن پذیرفته است که معاهده اتمی دوجانبه استارت جدید، طبق شروط مسکو تمدید شود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، واشنگتن تمدید معاهده اتمی دوجانبه «استارت جدید» را با شروط تعیین شده مسکو پذیرفته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «به‌طور کلی، این تصمیمی شامل منافعی برای هردو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنها تصمیم درست قابل اتخاذ است».

ریابکوف افزود: «اکنون زمان کافی در اختیار داریم تا مذاکرات دوجانبه عمیقی درباره طیف مسائل مرتبط با ثبات راهبردی را آغاز کرده و امنیت قابل اطمینانی را در بازه طولانی مدت، برای کشورمان تضمین کنیم».

وی با اشاره به اینکه توافق حاصل شده بر اساس شروط مسکو صورت گرفته است گفت: «طبق شروط ما، [این معاهده]به مدت پنج سال، بدون پیش شرط و بدون هیچ ضمیمه و الحاقیه [تمدید می‌شود]».

ریابکوف در ادامه گفت: «روز گذشته من و [جان]سالیوان سفیر [آمریکا در مسکو]یادداشت‌هایی درخصوص تثبیت توافق به مدت پنج سال، رد و بدل کردیم».

از سوی دیگر امروز (چهارشنبه) سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به رایزنی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او اعلام کرد که دو کشور طی روز‌های آینده پیمان استارت جدید را تمدید می‌کنند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری روسیه آمده است: «روسای جمهور (روسیه و آمریکا) به دنبال تبادل یادداشت‌های دیپلماتیک بر سر توافق برای تمدید پیمان استارت جدید، خرسندی خودشان را از این موضوع اعلام کردند» .

چند روز پیش «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا علیه پیشنهاد دولت جدید این کشور جهت تمدید معاهده استارت جدید موضع گرفته و گفته بود بایدن دقیقاً آنچه را که پوتین خواسته بود به او تقدیم کرده است.

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت جدید معروف شد. با این حال دولت پیشین آمریکا از تمدید آن طفره می‌رفت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بود که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشور‌های اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ریابکوف معاهده استارت جدید جان سالیوان بایدن استارت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد