Web Analytics Made Easy - Statcounter

لزوم آشنایی نسل جوان با انقلاب، منطق شهید، منطق مقاومت و استقامت است، اساتید دانشگاه ها معماران پرورش قوه عاقله و فرماندهان جنگ نرم کشورند، ایران دست دوستی به سوی همه همسایگان خود دراز کرده است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، لزوم آشنایی نسل جوان با انقلاب، منطق شهید، منطق مقاومت و استقامت است، اساتید دانشگاه ها معماران پرورش قوه عاقله و فرماندهان جنگ نرم کشورند،  ایران دست دوستی به سوی همه همسایگان خود دراز کرده است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جهارشنبه ۸ بهمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی همه کاره رای مردم است، ما شکست نمی‌خوریم/لزوم آشنایی نسل جوان با انقلاب

حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه باید نسل جوان را با این انقلاب کاملا آشنا و آگاه کنیم، اظهار کرد: واقعا هر پیروزی که بدست آمد بعد از سختی‌ها بود. سختی‌های فراوانی بر مردم، راهبران و رهبران و آنهایی که در زندان و در تبعید و در فشار بودند و فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کردند گذشت. اما خداوند در هرکجا که احساس می‌کنید گشایشی دیگر نیست،  گشایشی را به وجود می آورد.

رییس جمهوری گفت: انتخاب برای امام (ره) در آن شرایط سخت بود؛ آنجا ماندن به معنای فعالیت نکردن بود، رفتن به کشور دیگر را هم امتحان کرده بودند؛ کشور مسلمان که نگذاشتند وارد شود. خداوند این راه را پیش پای  امام (ره) گذاشت که به نجف برنگردد و همان جا شب در بغداد توقف کند و از آنجا تصمیم بگیرد و به پاریس حرکت کند؛ به امام گفته بودند که شما اگر با یک هواپیمایی وارد پاریس شوید در فرودگاه و در بدو ورود ویزای سه ماهه می گیرید و نیاز به هماهنگی قبلی نیست. ما و هرکسی که وارد پاریس می شد ویزای سه ماهه دریافت می کرد.

روحانی افزود: خداوند راه روان و آسانی پیش پای این انقلاب گذاشت و امام به پاریس رفت. ایشان اول در یک محله به نام کشان، خانه یکی از دوستان رفت، دو روز آنجا بود که جمعیت همه فهمیدند، اهالی آپارتمان از رفت و آمدها شکایت کردند و فشار بعدی باعث شد که امام (ه) به روستایی در اطراف پاریس رفتند. فضا و باغی که متعلق به یکی از ایرانیان بود در اختیار امام (ره) گذاشته شد که فضای نماز جماعت و مصاحبه بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند راه را برای امام باز کرد؛ یادآور شد: امام نه رادیو، نه تلویزیون، نه روزنامه داشت اما همه رادیو و تلویزیون های دنیا را خداوند در اختیار امام (ره) گذاشت. موضوع عجیبی واقعا از معجزات انقلاب بود. امام (ره) به محض این که اعلام می کرد که سخنرانی کوتاه و یا مصاحبه ای دارد تمام دوربین‌ها از قاره آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا، ‌همه جا متمرکز می شد.  

رییس دولت تدبیر و امید گفت: تصمیم امام (ره) برای بازگشت به ایران تصمیم بزرگی بود؛ ‌شرایطی نبود که تصمیم بگیرد وارد ایران شود. نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی، پلیس و قدرت‌های دولت آن زمان مستقر بودند و به ظاهر نخست وزیر حاضر بود. به ظاهر شاه فرار کرده بود اما همه سر جای خودشان بودند و تهدید هم کردند که هواپیمای امام (ره) اگر وارد فضای ایران شود سرنگون خواهد شد اما  امام (ره) اعتنا نکرد.  

وی افزود: بار اول که بنا بود امام ایران بیاید که ششم بهمن سال ۵۷ بود و فرودگاه‌ها بسته شد و نتوانست بیاید. آن شب امام با جمع یارانش صحبت کرد و گفت کسی با من نیاید این سفر خطرناک است. یعنی شبیه آن چه در تاریخ از شب عاشورای ابی عبدالله الحسین (ع) می شنویم که معروف است آن حضرت بیعت را از همه برداشت و فرمود شب راه باز است و بروید؛ شبیه چنین حالتی آن شب در نوفل لوشاتو پیش آمد. امام (ره)  با همه خداحافظی کرد.  هرچند آن سفر لغو شد اما چند روز بعد در ۱۲ بهمن امام (ه) به ایران سفر کردند، سفر خطرناکی بود اما خداوند گشایش را فراهم کرد.

 

هشدار رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به بایدن درباره بازگشت به برجام

آویو کوچاوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره بازگشت به توافق هسته ای،  حتی در صورت سخت تر شدن شروط آن، هشدار داده و گفت که به نیروهایش دستور داده است آمادگی برای اقدام تهاجمی احتمالی علیه ایران در سال آینده را بالا ببرند . 


طبق ترجمه ایسنا، کوچاوی در سخرانی اش در اندیشکده مطالعات امنیت ملی،  گفت که بازگشت به توافق حتی با برخی اصلاحات،  «از نظر عملی و از نظر استراتژیکی بد است» . 


او اجازه دادن به ایران برای پیش برد یک برنامه هسته‌ای  را تهدیدی غیرقابل پذیرش خواند که به ادعای وی به اشاعه تسلیحات هسته ای در منطقه منتهی خواهد شد. 


این مقام صهیونیست با گفتن این که با توجه به تهدید ناشی از ایران، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی پیدا می کند تا اگر حمله ای لازم بود انجام دهد، افزود: به ارتش دستور داده ام که علاوه بر برنامه های عملیاتی موجود، برنامه های دیگری را نیز آماده کنند. ما به این برنامه ها رسیدگی می کنیم و در سال آینده آن ها را گسترش می دهیم. البته کسانی که تصمیم می گیرند آن ها را اجرا کنند،  مقامات سیاسی هستند،  اما این برنامه ها باید روی میز باشند.

 

بر اساس این گزارش، ادعای این مقام صهیونیست درباره پیامد بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و پیش برد برنامه هسته ای ایران در زمینه اشاعه تسلیحات هسته ای در حالی مطرح شده است که بنا بر فتوای مقام معظم رهبری ایران، تولید، نگه داری و به کار گیری تشلیحات هسته ای حرام است و مقامات ایران بر این اساس گفته اند که برنامه هسته ای ایران،  اهدافی صلح آمیز را دنبال می کند. 

 

منطق شهید، منطق مقاومت و استقامت است

آیین وداع با پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع با حضور فرماندهان و خانواده معظم شهدا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

حجت الاسلام صنعت پور،  در این مراسم، گفت: نگاه توحیدی و اعتقادی رزمندگان و شهیدان رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس بود و آرامش و امنیت امروز کشور مدیون حماسه آفرینی های شهیدان است. تا وقتی که فضای کشور معطر به یاد شهدا است مردم احساس آرامش و امنیت می کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش  در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی های شهدای والامقام ۸ سال دفاع مقدس گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی، استکبار گرفتار آشفتگی شد و جنگ را بر ما تحمیل کرد.

حجت الاسلام صنعت‌پور تصریح کرد: در شرایط نابرابر و با همه پشتیبانی‌های نظام سلطه از صدام، جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و رمز پیروزی ما در شرایط نابرابر، اعتقاد به خدای تعالی و قدرت معنوی بود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش خاطرنشان کرد: با مطالعه و تحلیل وصیتنامه های شهدا عشق آنان به دین اسلام و علاقه به اهل بیت (ع) احساس می شود. رمز مقاومت و پیروزی برابر صدام، همین مسائل اعتقادی و قدرت معنوی بود.

وی همچنین با بیان اینکه امروز دشمن در عرصه امنیتی و دفاعی مرعوب اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تهدید بلاعمل دشمن در روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ منحوس، روایتی از اقتدار و قدرت نیروهای مسلح ما است.

 

 

اساتید دانشگاه ها معماران پرورش قوه عاقله و فرماندهان جنگ نرم کشورند

حجت الاسلام  «عباس محمد حسنی» ضمن بازخوانی بخشی از انتظارات فرمانده معظم کل قوا از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها، گفت: اگر دانشجویان و اساتید دانشگاه ها می خواهند رویش داشته باشند و به اهداف عالیه برسند باید هم راستا با انتظارات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حرکت کنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که فرمودند: خدا رحمت کند کسی که قدر جایگاه خودش را بشناسد؛ اظهار کرد: جایگاه و منزلت اساتید دانشگاه ها جایگاه رفیع و ارزشمندی است و از شأن بسیار بالایی برخوردار است؛ این جایگاه کم نظیر است، بنابر این باید از این جایگاه مراقبت نمود.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه ها معماران تربیت و پرورش قوه عاقله کشور هستند و این قوه عاقله همان جوانان هستند که با حُسن پرورش آن ها توسط اساتید محقق می شود.

حجت الاسلام محمدحسنی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند:دانشجویان را دانشمند بار بیاوردید ، تصریح کرد: اساتید و دانشجویان باید به دنبال اهداف عالیه باشند دانشجو باید از نظر علمی و اعتقادی فرهیخته و  فربه شود و هرگز یاس و نامیدی به خود راه ندهد.

وی با اشاره به فرمایش نورانی فرمانده کل قوا که فرمودند دانشگاه ها ی ارتش کانون علم و جهاد است، افزود: همراه سازی علم و دین کار شما اساتید است؛سواد به همراه اخلاق و دانش همراه با معنویات است که موجب رشد و پیشرفت جامعه می شود.

 

ایران دست دوستی به سوی همه همسایگان خود دراز کرده است

گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و نشان از اشتراکات دیرینه فرهنگی ـ اجتماعی دو ملت دانست و افزود: مناسبات تهران و دهلی نو همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می‌رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین به ارتقاء روابط فی مابین از گذرگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و توجه ویژه به تعاملات کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی را رهیافتی مهم برشمرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس، با مروری بر همکاری پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور آینده همکاری‌ها را رو به رشد خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش محور و سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و تصریح کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشور‌های دوست و همه همسایگان دراز کرده است.

گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند نیز در این دیدار، ایران را کشوری دارای ثبات سیاسی ـ اجتماعی دانست و گفت: ایران بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد و نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار جمهوری اسلامی حجت الاسلام ستاد ارتش برنامه ها منطق شهید نسل جوان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رییسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

کد خبر 6086983 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است