Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:29:29 GMT

سامانه بارشي در راه است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۸۸۱۳

سامانه بارشي در راه است

خبرگزاری آریا- سامانه بارشی فردا پنجشنبه وارد کشور می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی با بیان این مطلب گفت: امروز و فردا سکون نسبی هوا را در غالب مناطق کشور داریم که به معنای انباشت و افزایش آلاینده‌های جوی بر روی شهر‌های صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، قم، اصفهان، اراک، تبریز و اهواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در 24 ساعت گذشته شاخص آلودگی تهران به عدد 150 رسید و در شرایط ناسالم قرار گرفت. امروز و فردا و هم با شدت و ضعف همین شرایط را دارد، اما خبر خوب اینکه از فردا بعدازظهر یک سامانه بارشی جدید از نواحی شمال غرب کشور وارد می‌شود و ابتدا استان‌های شمال غرب مثل آذربایجان غربی و کردستان بارش خواهند داشت.
سرکرده افزود: این سامانه بارشی جمعه گسترش می‌یابد و علاوه بر این دو استان در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال استان فارس، همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، البرز و تهران هم برای جمعه شب باید منتظر بارش برف و باران باشیم.
وی گفت: در سواحل دریای خزر از جمعه بارش‌ها در این نواحی آغاز می‌شود و با یک روز تاخیر از روز شنبه در شمال شرق در استان‌های خراسان شمالی رضوی و جنوبی به طور پراکنده هم بارش خواهیم داشت و در استان‌های کرمان و یزد هم بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.
کارشناس هواشناسی افزود: امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی را برای استان‌های گیلان و اردبیل پیش رو داریم و سرعت باد به 90 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد و در دامنه‌های پرشیب و برف گیر این منطقه احتمال سقوط بهمن وجود دارد.
وی گفت: فردا و پس فردا آب‌های شمالی و جنوبی کشور خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر مواج است و وزش باد نسبتا شدید در نواحی غربی کشور و استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری از روز جمعه پیش رو خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و دما حداکثر به 12 درجه بالای صفر می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی و افزایش پایداری جو آسمان استان از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده عمدتا صاف تا کمی ابری گاهی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 
او ادامه داد: بررسی آخرین خروجی الگوهای پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان