Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «باید از رئیس جمهور اجاره‌ای توبه کنیم.» این مهم‌ترین جمله‌ از صحبت‌های صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در سخنرانی خود در ششمین مجمع عمومی این حزب بود. صحبت‌هایی که در بخش‌های دیگر آن، صادق خرازی مشکلات امروز جریان اصلاحات را به دنبال استفاده از نامزد‌های اجاره‌ای دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی روزی از صحبت‌های خرازی نگذشته بود که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نسبت به صحبت‌های خرازی واکنش نشان داد و گفت: آن‌ها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های آن‌ها در چه حدی بود. این دولت همفکران آن‌ها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و الان که زمان انتخابات شده در پی یک سری حرف‌های بی پایه و اساس هستند.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از مسوولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ بودم، یادم می‌آید او (صادق خرازی) در هیچ جای ستاد نقشی نداشت. نخست بیاید اثبات کند برای روی کار آمدن رئیس جمهور چه کار کرده که چنین اظهاراتی داشته است؛ ضمن اینکه محمدرضا عارف تا روز سه شنبه قبل از رای‌گیری نامزد جریان اصلاحات در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.

واعظی همچنین در ادامه گفت: آن زمان نظرسنجی‌ها فاصله معناداری میان رای روحانی و عارف را نشان می‌داد؛ به طوری که روحانی جزو نفرات اول و دوم بود. بر همین اساس خودشان و بیشتر از همه سید محمدخاتمی و دوستان آن‌ها تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان به صحبت‌های رئیس دفتر رئیس جمهور واکنش نشان داد و در مصاحبه‌ای گفت: هر قدر آقای واعظی قسم بخورد که اصلاح طلبان، مرحوم هاشمی و سید محمد خاتمی هیچ نقشی در پیروزی حسن روحانی نداشتند و خود اصلاح‌طلبان هم این را بگویند، اما افکار عمومی و جوانان و مردمی که با اعتماد به اصلاح‌طلبان به آقای روحانی رأی دادند، این را نمی‌پذیرند.

خرازی در پاسخ به حرف واعظی که گفته بود که این دولت همفکران آن‌ها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفته است گفت: مشکل دولت همین نگاه آقای واعظی است. این که فکر می‌کنند دولت ملک شخصی ایشان و همفکرانشان است و به جای شایسته‌سالاری، مسئولیت‌های دولت را به عنوان هدیه و لطف به این و آن تقسیم می‌کنند. نتیجه این شده است که باند بازی و قبیله‌گرایی و رفاقت با آقای واعظی و اعضای ستادشان، جایگزین شایسته سالاری در دولت شد و ناکارآمدی و ناهماهنگی به خصوص در حوزه اقتصادی اولین نتیجه آن سوءمدیریت بود، در نتیجه کشور قربانی سهم خواهی حلقه کوچک آقای واعظی و دوستانشان شد.

صحبت‌های واعظی اصلاح طلبان را هم رنجور کرد و واکنش‌هایی از سوی آنان به دنبال داشت.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به صحبت‌های واعظی گفت: کم لطفی‌های دولت نسبت به متحدان خود کم نبوده و این گونه نبوده که حامیان دولت، یک طرفه دولت را ترک کرده باشند. وقتی دولت اشتباهات بزرگی را مرتکب می‌شود و دوستان خود را تنها می‌گذارد، طبیعی است که تنها می‌ماند و این اجتناب ناپذیر است.

محمد سالاری عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم در پاسخ رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: همگان اذعان دارند که جریان اصلاحات حامی اصلی حسن روحانی در رسیدن به کرسی ریاست جمهوری در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بود، اما در عین حال کم‌ترین نقش را در دولت تدبیر و امید بر عهده داشت و این گونه حاشیه سازی‌ها با روش‌های غیر اخلاقی نمی‌تواند سرپوشی بر حقایق موجود و توجیهی برای مسببان وضعیت بحرانی و تاسف آور کنونی کشور باشد.

سید محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات هم در جواب واعظی گفت: واقعا همه اصلاح طلبان باید از آقای واعظی تشکر کنند؛ بار چندمی است که می گوید روحانی اصلاح طلب نبوده و اصلاح طلبان برای رای آوردن روحانی هیچ تلاش نکرده اند؛ می‌گوید تازه چندین پست استانداری و معاونت وزیر به اصلاح طلبان هم داده که باید تشکر کنند؛ من به بحث نمک نشناسی کاری ندارم؛ اما توجه اصولگرایان را که تمام تلاششان این است روحانی را اصلاح طلب جا بزنند، به این سخنان رئیس دفتر محترم جلب می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

 دولت حق دارد نسبت به انتقاد اصلاح‌طلبان به خود معترض باشد

اما اگر کمی به صحبت‌ها و رفتار اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توجه کنیم می‌بینیم که این روز‌ها تقریبا بخش زیادی از جریان دوم خرداد به دنبال مبرا کردن خود از دولت روحانی و ناکارآمدی‌های آن هستند.

حسین کمالی دبیرکل حزب اصلاح طلب اسلامی کار در این باره گفت: حسن روحانی شخصیتی اصولگرا است، اما از نوع معتدل آن و اقدامات او نمی‌تواند بیانگر نظر و خواست اصلاح طلبان باشد، اصلاح طلبان در آن زمان تلاش کردند تا فردی را تایید کنند که بتواند آرای لازم را کسب کرده و مملکت را در آرامش و امنیت قرار داده و در جهت حفظ نظام تلاش کند و در آن دوران روحانی را برگزیدند، هنوز هم بسیاری از اصلاح طلبان بر این باورند که امکان انتخاب بهتری را نداشته اند و انتخاب‌شان صحیح بوده است.

احمد مازنی عضو لیست امید مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح طلب هم اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که روحانی اصولگراست، اما در آن دوره شرایط ائتلاف با اصولگرایان را نداشت به همین دلیل در سال ۹۲ با اصلاح طلبان ائتلاف کرد. محمد عطریانفر عضو حزب کارگزاران سازندگی هم درباره اصولگرا بودن روحانی پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود که روحانی اصولگراست، اما عملکردش اصلاح‌طلبانه است.

اما چرایی این رفتار و صحبت‌های اصلاح طلبان را می‌توانیم از دل این جریان در صحبت‌های بهزاد نبوی تئوریسین کهنه کار این جریان پیدا کنیم.

او جایی در پاسخ به رفتار متناقض اصلاح طلبان در انتقاد از دولت، این رفتار را سیاسی دانست و گفت: اصلاح‌طلبانی که در این شرایط به دولت بابت مشکلات انتقاد می‌کنند، بیشتر به دنبال جدا کردن خرج خود از دولت، به امید کسب رأی در انتخابات بعدی‌اند که اخلاقی نیست.

لطف الله فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم با اشاره به انتقادات اصلاح طلبان به دولت گفت: جریان دوم خرداد با انتقاد به حسن روحانی، به دنبال ایجاد فضای جدید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است. انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم و حمایت جریان اصلاحات از حسن روحانی، شاید سه ضلع مثلثی باشند که حیات و ممات اصلاح طلبان را به خود گره زده است و این جریان برای زنده نگه داشتن گفتمان خود نیاز مبرمی به تغییر رویکرد دارد؛ به نحوی که گذشته خود را انکار کند و این رود را برعکس جریان مسیری که تاکنون آمده است، شنا کند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشردگی لیگ برتر تقصیر کیست؟ |‌ خودت هم مقصری!

به گزارش همشهری‌آنلاین، آیا حق با گواردیولاست که به فشردگی بازی‌های فوتبال در انگلستان طعنه می‌زند و می‌گوید نمی‌داند بازیکنانش چطور زنده مانده‌اند؟ احتمالا همینطور است که گواردیولا می‌گوید. در فوتبال این کشور علاوه بر بازی‌های حساس و بزرگ که نسبت به سایر لیگ‌ها بیشتر است، یک جام اضافه هم علاوه بر لیگ داخلی، لیگ اروپایی و جام‌حذفی وجود دارد؛ جام اتحادیه. از فصل آینده قرار است جام اتحادیه بازی تکراری نداشته باشد. در این جام تا امروز اگر ۲تیم مساوی می‌کردند به جای وقت اضافه و پنالتی، کار به دیدار تکراری می‌کشید.

با این‌حال خود گواردیولا هم اگر بازیکنانش مصدوم یا خسته شوند، مقصر است چون در همین بازی با چلسی که پس از ۱۲۰دقیقه بازی پرفشار مقابل رئال برگزار شد، پپ فقط ۴تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد که یکی از آنها درون دروازه بود. کواچیچ و دوکو که دقایق اندکی مقابل رئال به میدان رفته بودند، می‌توانستند برای نیمه‌نهایی جام‌حذفی در ترکیب ثابت قرار گیرند. البته انتقادات او به برنامه‌ریزی، بیجا هم نبود چون چلسی- سیتی می‌شد یکشنبه برگزار شود و منچستریونایتد- کاونتری که هر دو تیم یک هفته استراحت کرده بودند، شنبه.

با این حال گواردیولا در این فصل به‌طور میانگین ۴.۲تغییر در ترکیب اولیه بازی‌های لیگ داشته و در مقایسه با تیم او فقط لیورپول‌(۵) و برایتون‌(۴.۶) تغییرات بیشتری اعمال کرده‌اند اما نکته اینجاست که گواردیولا از ۲۸بازیکن در طول فصل استفاده کرده که در مقایسه با لیورپول و چلسی‌(۳۵) ناچیز است. فقط وستهم، اورتون، آرسنال و کریستال‌پالاس هستند که نسبت به سیتی به تعداد بازیکن کمتری بازی داده‌اند.

باز هم وضعیت سیتی خوب است و گواردیولا ۲۱۹بار در ترکیب اولیه تیمش تغییر ایجاد کرده ولی آرتتا فقط ۱۲۴ترکیب متفاوت به زمین فرستاده. منظور این نیست که سیتی ۲۱۹ترکیب اولیه داشته، مفهوم این تحلیل این است که پپ از ۲۱۹بازیکن چرخشی در ترکیب‌های اولیه استفاده کرده است که البته بیشترشان در ترکیب‌های مختلف مشترک بودند.

چند سال پیش، فرانسه آخرین کشوری بود که دومین رقابت جام‌حذفی خود، کوپه دولا لیگ را لغو کرد و سپس لیگ یک از ۲۰ به ۱۸تیم در فصل ۲۴-۲۰۲۳ کاهش یافت. بوندس‌لیگا هم همچنان با ۱۸تیم برگزار می‌شود اما لیگ برتر، لالیگا و سری‌آ همچنان ۲۰تیمی هستند.

نگاهی به تعداد ساعات بین بازی‌های این فصل نشان می‌دهد که سیتی یکی از طاقت‌فرساترین برنامه‌ها را در اروپا داشته و به‌طور متوسط در فصل ۲۴-۲۰۲۳ بین بازی‌های این تیم ۱۲۱ساعت و ۲۶دقیقه زمان فاصله بوده؛ یعنی کمی بیش از ۵روز. تنها لیورپول (۱۱۶ساعت و ۱۸دقیقه) استراحت کمتری داشته است. تا اینجای کار تنها لیورپول‌(۵۳) در این فصل بیشتر از سیتی‌(۵۲) بازی کرده. استون ویلا(۵۰بازی) و وستهم(۴۹بازی) تیم‌های بعدی هستند که بیشترین بازی‌ها را انجام داده‌اند.

پاری‌سن‌ژرمن که هنوز در ۳جبهه می‌جنگد، بین هر بازی خود تقریبا ۲۲ساعت بیشتر از لیورپول وقت داشته.

تیم بزرگی همچون تاتنهام که در هیچ رقابت اروپایی حضور نداشته، بیشترین بهره را از این بابت برده و پس از شفیلد ته‌جدولی (۱۷۲ساعت و ۴۸دقیقه) با ۱۷۲ساعت و ۱۱دقیقه فاصله بین بازی‌هایش، از بیشترین استراحت بین مسابقات سود برده است.

اگر کل لیگ‌های بزرگ اروپایی را درنظر بگیریم، باز هم لیورپول و سیتی بدترین ضربات را از فشردگی مسابقات خورده‌اند. لیورپول در هر ۱۱۶ساعت و ۱۸دقیقه یک بازی انجام داده، من‌سیتی هر ۱۲۱ساعت و ۲۶دقیقه و بارسلونا هر ۱۳۱ساعت و ۲۸دقیقه، رئال‌مادرید با ۱۳۴ساعت و ۵۵دقیقه، اینترمیلان (که زود از اروپا و کوپا ایتالیا حذف شده) با ۱۳۶ساعت و ۳۴دقیقه، پاریس با ۱۳۸ساعت، بایرلورکوزن با ۱۳۸ساعت و ۲دقیقه، بایرن‌مونیخ با ۱۴۳ساعت و ۵۶دقیقه و دورتموند با ۱۴۴ساعت و ۳۷دقیقه در رده‌های بعدی جدول فشرده‌ترین مسابقات برای تیم‌ها قرار دارند. جالب اینجاست که ۳تیم آخر از بوندس‌لیگا هستند که ۲تیم کمتر از لیگ‌های بزرگ دیگر دارد.

اگر جام اتحادیه تعطیل شود، تیم‌ها ۴بازی کمتر انجام خواهند داد اما از فصل آینده هر تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا (با فرمت جدید) ۲بازی بیشتر از این فصل انجام خواهد داد. در این فصل هر دو تیم من‌سیتی و آرسنال که مربیانشان به فشردگی تقویم اعتراض دارند، در دور اول جام اتحادیه حذف شدند و آرسنال حتی در جام‌حذفی هم زیاد بالا نیامد.

کد خبر 846917 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها منچستر سیتی لیگ برتر انگلیس ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • فشردگی لیگ برتر تقصیر کیست؟ |‌ خودت هم مقصری!
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است