Web Analytics Made Easy - Statcounter

یهودیان اولترا ارتدوکس (گروهی از یهودیان بسیار مذهبی و متدین) و پلیس اسرائیل بر سر اجرای قوانین محدود کننده کرونا و تعطیلی مدارس دینی با هم درگیر شدند. اجرای قوانین محدود کننده کرونا در اسرائیل با مشکل روبه‌رو است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، درگیری پلیس و یهودیان مذهبی / یهودیان افراطی اسرائیل زمانی آغاز شد که پلیس تلاش کرد تا مدارس دینی در دو شهر "اسدود" و شهر قدس (اورشلیم- بیت‌المقدس) را ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدارس با نقض قوانین قرنطینه و تعطیلات گسترده باز بودند.

یهودیان اولترا ارتدوکس (گروهی از یهودیان بسیار مذهبی) در اعتراض به تعطیلات سراسری و قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در اسرائیل مخازن زباله شهری را می سوزانند/ عکس: AP

در طول دوران همه‌گیری کرونا بسیاری از گروه‌های اصلی و بزرگ یهودیان "اولترا ارتدوکس" (افراطی) با بی‌اعتنایی کامل به مقررات ایمنی مدارس خود را باز نگه‌ داشته و مراسم دعای خود را در کنیسه‌ها اجرا کردند. آنها همچنین تمامی مراسم عروسی و عزاداری را برگزار کردند.

در حالیکه که یهودیان افراطی/ بسیار مذهبی تنها 10 درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند اما بیشترین میزان مبتلایان به کرونا در میان این گروه دیده شده است. بیش از یک سوم مبتلایان کرونا از جمعیت این گروه‌های دینی هستند.

پلیس شهر قدس (اورشلیم- بیت المقدس) برای متفرق کردن صدها نفر از جمعیت یهودیان مذهبی که در برابر یک مدرسه تازه باز شده تجمع کرده بودند؛ از گاز اشک آور و آب بد بو و فاسد" استفاده کرد.

در فیلم‌های به نمایش درآمده پلیس برخی از معترضان را بازداشت می‌کند و معترضان اسرائیلی با فریاد به افسران پلیس می‌گویند "از اینجا بیرون برو، نازی".

پلیس اعلام کرد 5 افسر پلیس در این درگیری، زخمی شدند و 4 نفر از معترضان دستگیر شده‌اند. با این حال برخی از رسانه‌های اسرائیل از بازداشت تعداد بیشتری خبر می‌دهند.

"هری فاوست" گزارشگر الجزیره از "اورشلیم غربی" (بخش غربی شهر قدس) در این باره می‌گوید: خشم بسیاری از اسرائیلی‌ها از یهودیان افراط گرای مذهبی به دلیل بی اعتنایی به قوانین محدود کننده کرونا در حال افزایش است. بسیاری، اقدامات آنها را باعث شیوع بیشتر ویروس در داخل جوامع اسرائیل می‌دانستند و بر این باور بودند که اقدامات مذهبیان یهودی بر سیستم بهداشت ملی و اقتصاد تاثیر گذاشته است.

این خبرنگار و کارشناس در اسرائیل گفت: اما همزمان با این اتفاقات "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل برای پشتیبانی از دولت ائتلافی اش به احزاب سیاسی اولترا ارتدوکس (یهودیان تندرو مذهبی) اسرائیل تکیه کرد و به همیت دلیل او باید تعادلی را (بین سیاست‌های دولت و خواست‌های آنها) ایجاد می‌کرد.

او افزود: درگیری خیابانی بین پلیس و یهودیان بسیار مذهبی مشکل سیاسی دیگری برای نخست‌وزیر اسرائیل محسوب می شود.

ممنوعیت پروازهای مسافری

کابینه اسرائیل هفته گذشته با شیوع ویروس کرونا سومین دور قرنطینه و تعطیلات سراسری را اجرایی کرد و این قرنطینه تا پایان ماه ژانویه طول می‌کشد.

اسرائیل پروازهای مسافری در داخل و خارج را از عصر دوشنبه آینده به مدت یک هفته برای مهار شیوع کرونا ممنوع خواهد کرد.

نتانیاهو در سخنرانی عمومی و آغازین کابینه در روز یکشنبه گذشته گفته بود: برای مهار و پیشگیری از شیوع کرونا و اطمینان از پیشرفت سریع واکسیناسیون آسمان کشور را می بندیم و در موارد نادر اجازه ورود هواپیماها را خواهیم دارد.

پلیس اسرائیل در شهر کوچک "بنی براک" برای برخورد با یهودیان اولترا ارتدکس - مذهبیان یهودی اسرائیل به قوانین محدود کننده برای مهار کرونا بی اعتنایی می‌کنند. شهر بنی براک محل سکونت یهودیان تندرو مذهبی یا بسیار متدین است.

وزارت بهداشت اسرائیل از شناسایی بیش از 595 هزار مورد مبتلا و جان باختن بیش از 4 هزار 361 نفر از ابتدای شیوع کرونا تا کنون خبر داده است.

 در روز جمعه گذشته نیز یهودیان تندرو مذهبی به یک خودروی پلیس اسرائیل در "بنی براک" در خارج از "تل آویو" حمله کردند. حمله کنندگان با سنگ به خوروی پلیس حمله کردند و لاستیک‌های آن را پنچر کردند.

برخورد پلیس با مذهبیان اسرائیل در شهر قدس (اورشلیم- بیت المقدس)

 

برخورد پلیس اسرائیل با یهودیان مذهبی که قوانین کرونایی را نقض کرده اند

 

پلیس اسرائیل برای پراکنده کردن یهودیان مذهبی و ناقضان قوانین مهار کرونا از گاز اشک‌آور استفاده کرد

 

پلیس برخی از یهودیان مذهبی و ناقضان قوانین محدود کننده کرونایی را بازداشت کرد

 

پلیس اسرائیل در برخورد با یهودیان مذهبی که قوانین کرونا را نقض کرده‌اند

بیشتر بخوانید: درگیری با یهودیان افراطی اسرائیل بر سر مقررات کرونا (+عکس) یهودیان اولترا ارتدوکس، جشن پوریم را برگزار کردند (فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003DgJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یهودیان مذهبی پلیس اسرائیل بسیار مذهبی شهر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زن همسر کُش در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از خبرگزاری پلیس، سعید یوسفی فعال اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در محله ملاباشی، مأموران کلانتری ۱۶ سبلان در قالب گشت انتظامی به محل اعزام شدند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۲ نفر که قبلاً زن و شوهر بودند با همدیگر درگیر و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌وجرح یکدیگر کرده‌اند.
وی با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن طرف درگیری افزود: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره دستگیری زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم در مخفیگاهش در اطراف اردبیل تصریح کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

دیگر خبرها

  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل