Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابراهبم جلیلی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این پایگاه‌های فروش به منظور رونق هنر صنعت مبلمان و منبت در فروشگاه‌های اتکا سراسر کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: حضور برندهای مختلف مبلمان منبت ملایر در فروشگاه‌های اتکا سراسر کشور می‌تواند علاوه بر فروش این هنرصنعت، پایگاهی برای تبلیغات، جذب گردشگر و برگزاری تورهای گردشگری به سمت شهر جهانی منبت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با بیان اینکه راه‌اندازی این پایگاه‌های فروش نقش مهمی در توسعه گردشگری، فروش محصولات صنایع‌دستی و مشتقات انگور ملایر نیز ایجاد خواهد کرد، افزود: با ایجاد این پایگاه‌ها تولیدات مبلمان منبت با کمترین واسطه در دسترس مشتریان و خریداران در فروشگاه‌های اتکا قرار می‌گیرد.

جلیلی برگشت سرمایه، مکان امن و فروش اقساطی را از مزایای این بازار داخلی عنوان کرد و ادامه داد: به گفته مدیرعامل شرکت اتکا، حدود ۶۰۰ فروشگاه اتکا در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۴۰ واحد آن ظرفیت ارایه مبلمان منبت ملایر را دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر یادآور شد: امسال بیش از ۲۰ فروشگاه و نمایشگاه جدید فروش مبلمان منبت در ملایر راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۴۲۰ فروشگاه و نمایشگاه مبل و منبت در این شهرستان فعال است.

بهمن سال گذشته بر اساس تصمیم شورای جهانی صنایع دستی، منبت ملایر در فهرست صنایع دستی جهان به ثبت رسید، همچنین این هنر سال ۹۶ در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران قرار گرفت.

شهرستان ملایر دارای بیش از پنج هزار کارگاه تولیدی مبل و منبت با ۹ هزار استادکار است، بیش از ۶۰ درصد تولید مبلمان منبت کشور مربوط به این شهرستان است.

برچسب‌ها گردشگری فروشگاه اتکا توسعه ایران همدان جهش تولید ملایر اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری فروشگاه اتکا توسعه ایران گردشگری فروشگاه اتکا توسعه ایران همدان جهش تولید ملایر اخبار کنکور فروشگاه های اتکا صنایع دستی مبلمان منبت منبت ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تقویت رویدادها متناسب با مزیت‌های رقابتی هر مکان و مقصد گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به اهدای دو لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی شهر دژکرد در حاشیه برگزاری این جشنواره مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به قول مساعد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این مهم فراهم و دژکرد، به زودی شهر ملی کیسه بافی ‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان با تلاش دولت مردمی اخیرا افتتاح شده است و شهردژ کرد در مسیر این آزادراه قرار دارد، با توجه به پیشرفت‌هایی که متصویرم برای این شهر کمک می.کنیم زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نیز تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد. همچنین به افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی کمک کردند لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد