Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه گفت: زمان آن فرا رسیده است که بگوییم اسلام هراسی و بیگانه ستیزی را متوقف کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در پیام ویدئویی که امروز(چهارشنبه هشتم بهمن 1399) در پایگاه خبری ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد، گفت: زمان آن فرا رسیده است که بگوییم اسلام هراسی و بیگانه ستیزی را که در سال های اخیر تحت تاثیر رسانه ها و شبکه های اینترنتی افزایش یافته است، متوقف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اردوغان در این پیام تاکید کرد: باید جامعه بین الملل به منظور تکرار نشدن فجایع مشابهی مانند جنایت نازی ها در جنگ جهانی دوم و بوسنی و هرزگوین و کامبوج اقدامی انجام دهند.

 

وی با اشاره به افزایش خشونت ها ضد اماکن عبادی از جمله مساجد، کلیساها و کنست ها، گفت: جرایم انزجارطلبانه، تبعیض نژادی افزایش یافته است.

 

رئیس جمهوری ترکیه گفت: تروریسم نژادپرستی تهدید خطرناکی برای صلح اجتماعی و همزیستی مشترک به شمار می آید.

 

اردوغان افزود:  قرن گذشته میزان فاجعه های ناشی از ایدئولوژی های نژادپرستانه را نشان داد. نژادپرستی و گفتمان های انزجار طلبانه از نشانه های مشخصی است که قبل از وقوع کشتار در کشورهایی مانند بوسنی و هرزگوین، روآندا و کامبوج رخ داده است.

 

وی ادامه داد: هر کدام از این کشتارها نمونه های بارزی است که مسئولیت های آن را به جامعه بین المللی یادآوری می کند. مبارزه با گفتمان نفرت تنها به گردن قربانیان نیست. بلکه برعهده همه بشریت است.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسلام هراسی اردوغان ترکیه جمهوری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود

به گزارش جماران؛ «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

ایرنا به نقل از المیادین نوشت: فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود