Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که کشورش با وخیم ترین شیوع ویروس کرونا به جای مانده از سلف خود مواجه است، وعده داد که  ۳۰۰ میلیون آمریکایی تا تابستان ۲۰۲۱ واکسینه می شوند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر اعلام کرد: بایدن در پاسخ به نگرانی های موجود مبنی بر کمبود و ناکافی بودن واکسن ویروس کرونا گفت که طی سه هفته آتی تحویل واکسن کرونا به ایالت هایی که شرایط بحرانی دارند افزایش خواهد یافت و ۳۰۰ میلیون آمریکایی نیز تا تابستان و یا تا اوایل پائیز ۲۰۲۱ واکسینه خواهند  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، بایدن روز گذشته (سه شنبه) درجمع خبرنگاران درکاخ سفید گفت که «تلاش ها در این برهه از زمان باید تلاش های دوران جنگی » باشد.

بایدن درباره کمبود واکسن کرونا گفت: این غیر قابل قبول است  چراکه جان انسان  ها در خطر قرار دارد.

خرید ۲۰۰ میلیون واکسن دیگر

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد: بایدن از خرید ۲۰۰ میلیون واکسن دیگر خبر داد. خرید یکصد میلیون واکسن از «فایزر» و یکصد میلیون دیگر هم از  «مادرنا» (Moderna).

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۲۶میلیون گذشت

دولت بایدن در حالی در تلاش برای واکسینه کردن تمامی شهروندان آمریکایی و خرید ۲۰۰ میلیون واکسن است که اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا به علت سوء مدیریت و اهمال آشکار  دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور در بالاترین سطح قرار دارد.

بر اساس گزارش امروز ( هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹)  تارنمای «وردومترز»  (worldometers) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۲۶ میلیون نفر گذشته و به بیش از ۲۶میلیون و ۱۱ هزار نفر رسید؛ از این تعداد نیز تاکنون بالغ بر ۴۳۵ هزار نفر آمریکایی به علت ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان دیروز از مرز یکصد میلیون نفر گذشت که از این تعداد نیز بیش از دو میلیون و ۱۶۰هزار نفر جان باخته اند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DhO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شمار مبتلایان میلیون واکسن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد