Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:14:21 GMT

۱۵۷ کلاس درس در خراسان جنوبی ساخته شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۰۳۳۶

۱۵۷ کلاس درس در خراسان جنوبی ساخته شد

محمود چاوشان روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: ۱۵۰ کلاس درس از کلاس‌های آماده بهره‌برداری، مشارکتی و خیرساز است که ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آنها هزینه شده است.

وی گفت: این پروژه‌ها دارای ۶۴ میلیارد تومان اعتبار ملی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و بقیه کمک خیرین بوده که در ۲۴ هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بهره‌برداری از مجتمع حیات طیبه (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) را از مهمترین پروژه‌های آماده بهره‌برداری در مرکز استان عنوان کرد و افزود: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه آموزشی شرق کشور تا پایان امسال با حضور وزیر آموزش و پرورش به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش اعتبارات استانی نیازمند توجه بیشتری هستیم تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۸ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کردیم که ۹۳ میلیارد تومان تخصیص یافته و ‌بقیه هم با تحویل قیر رایگان ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

چاوشان گفت: در زمینه اعتبارات خیرین هم رشد قابل توجهی با وجود شرایط کرونا داشتیم که در سال ۹۸ از ۲۸ میلیارد تومان اعتبار تعهد شده ۷۰ درصد محقق شد اما در تعهدات سال جاری بیش از ۴۵ میلیارد تومان تعهدات بوده و ۳۲ میلیارد تومان تاکنون تحقق یافته است.

وی توضیح داد: در پویش‌های آجر به آجر و من مادرم، خراسان جنوبی حایز رتبه کشوری است و یک مدرسه طرح آجر به آجر در استان آماده بهره‌برداری است و یک مدرسه دیگر هم در دست اقدام است.

چاوشان گفت: در پویش من مادرم بیش از ۱۶ هزار خیراندیش داشتیم در حالی که هدف‌گذاری سازمان نوسازی مدارس برای خیراندیشان ۱۵ هزار نفر بوده و افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در بخش اعتبارات ملی طی سه سال گذشته رشد خوبی داشتیم اما در اعتبارات استانی اتفاق خاصی نیفتاده در حالی که توقع داشتیم اگر ۴۴ درصد رشد در اعتبارات ملی داشتیم همین رشد در اعتبار استانی هم باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی از ۲۲۲ پروژه عمرانی در دست اجرا خبر داد و افزود:  ۶۲۷ کلاس درس در این پروژه‌ها مد نظر است که ۶۰۹ مورد مشارکتی است.

وی یادآور شد: هزینه مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها ۲۳۰ میلیارد تومان است که نیازمند کمک اعتباری هستیم.

چاوشان اظهار داشت: حدود سه هزار آموزشگاه با ۱۰ هزار کلاس درس و ۱۷۶ هزار دانش‌آموز در استان خراسان جنوبی داریم که میانگین سرانه آموزشی ما ۶.۷ است هرچند تا میانگین استاندارد کشوری که ۸.۳ درصد است فاصله وجود دارد در حالی که باید وضعیت پراکندگی جمعیت استان را هم در نظر داشت.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد کلاس‌های درس استان مستحکم است افزود: ۴۸ درصد کلاس‌ها در حال استحکام‌سازی و ۱۴ درصد تخریبی هستند.

وی گفت: ۳۵ مدرسه در شهرستان بیرجند و پنج مدرسه در قاینات به صورت دونوبت اداره می‌شوند که ۲۰ هزار دانش‌آموز را پوشش می‌دهند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: ۱۰ سایت مسکن مهر داریم که ۱۹۰ کلاس درس فقط در مساکن مهر بیرجند کسری فضای آموزشی وجود دارد و برای هر کلاس درس ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ کلاس درس هم در سایر شهرستان‌های استان نیاز است تصریح کرد: در زمینه گرمایش استاندارد هزار و ۶۷ کلاس درس باقیمانده‌ است که تا مهر سال آینده به همراه جشن پایان مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور توسعه ایران خراسان جنوبی مدرسه سازی دهه فجر پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی مدرسه سازی با طرح «آجر به آجر»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور توسعه ایران خراسان جنوبی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور توسعه ایران خراسان جنوبی مدرسه سازی دهه فجر اخبار کنکور میلیارد تومان اعتبار خراسان جنوبی بهره برداری کلاس درس پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از اجرای پروژه با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، دو هزار و ۵۰۰ نفر از روستاییان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال وهزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شد.

مدیرعامل آبفا مازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می‌شود.

برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

کد خبر 6098059

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد