Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره سیلی خوردن یک سرباز از نماینده مجلس، اظهار کرد: آن روزی که این اتفاق افتاد همه ما متأسفم شدیم که یک سرباز وظیفه که دارد به وظیفه خود عمل می‌کند از سوی یک نماینده مجلس که می‌خواهد قانون‌شکنی کند و با مقاومت آن سرباز مواجه می‌شود با توهین و سیلی زدن با او برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار هم از نظر افکار عمومی و دولت و همگان محکوم است. امیدوارم آنچه رییس مجلس درباره رسیدگی به این موضوع گفت فقط یک حرف نباشد و عکس العمل جدی انجام شود.

به گزارش ایسنا، رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اعلام شکایت رییس نیروی انتظامی از نماینده مجلس، گفت: وقتی این موضوع اعلام شد دیگر نمی‌شود دولت هم بیاید و مجدداً شکایت کند. نیروی انتظامی ما با وزیر کشور در ارتباط است. در مجموع در زمینه این اتفاق ناخوشایندی که افتاد، عکس‌العمل مردم در فضای مجازی قابل تقدیر است.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات استدلال حقوقی برابر دادستانی داشته یا نه، گفت: آن بخشی که سیاست‌گذاری است و در اختیار دولت است، همه باید بدانند که اگر در جایی این سیاست‌ها اجرا شود، رییس جمهوری حامی آن است. اما آنچه که رییس جمهوری امروز گفت همین است که گسترش فضای مجازی مصداق سیاست‌های دولت بوده است و اگر آقای جهرمی قرار است به این دلیل محاکمه شود، پس من را محاکمه کنید، اما اگر موارد دیگری هست که بحث دیگری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است ایران درباره واکسن روسیه هم مذاکراتی داشته باشد، اظهار کرد: حدود دو ماه است هم با روس‌ها و هم با چینی‌ها و هم با هندی‌ها مذاکره می‌کنیم. سرعت مذاکرات با روس‌ها بیشتر شده و در یک ماه گذشته تمام اسنادی که داشتند را برای ما فرستادند و گروه علمی ما تمام این‌ها را بررسی کرده است و در دو روز گذشته این تایید شده و تأییدیه را دیشب برای روس‌ها فرستادیم و مقدمات قرارداد هم فراهم شده و امیدواریم همین امروز یا فردا امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه سیاست ما حمایت جدی از واکسن‌های تولید داخل است، گفت:، ولی ما نمی‌توانیم مردم را تا اواخر بهار برای آماده‌شدن واکسن‌های ایرانی منتظر بگذاریم، از حالا تا اواخر بهار ما یک قرارداد با کووکس بستیم و از طرف دیگر با سه کشوری که نام بردم به دنبال بستن قرار داد هستیم و درباره خریدمان از کووکس هم داریم فشار می‌آوریم که هرچه زودتر اولین محموله آن به دست ما برسد. همچنین میزان دو میلیون دوز از واکسن روسی را هم برای قرارداد در نظر گرفته‌ایم.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اطمینان ایران از واکسن خارجی کووکس اظهار کرد: ما ۱۶.۵ میلیون دوز واکسن از کووکس خریداری و هزینه آن را هم پرداخت کردیم و منتظریم که نوبت‌مان برسد و برای ما ارسال شود. البته داریم رایزنی می‌کنیم تا ارسال بخش اول آن را جلو بیندازند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا گشایشی در حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حال انجام است، گفت: نمی‌دانم، اما علائمش دارد مشاهده می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 ویروس کرونا مهرداد میناوند محمود واعظی سیلی نماینده مجلس به پلیس راهور نماینده مجلس رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • کابوس بی‌بی
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس