Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، حسین تنهاطلب در بازدید اعضای کمیته‌ی جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب از دو سالن ورزشی در مجموعه‌ی ورزشی ثامن در شهرستان طرقبه شاندیز، گفت: این دو سالن که دارای ظرفیت 400 نفر است تا یکشنبه هفته آینده آماده‌سازی و توسط شهرداری مشهد تجهیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دو سالن برای نگهداری موقت کارتن‌خواب‌ها اختصاص می‌یابد، ابراز کرد: با احتساب ۱۷۵۰ نفری که در ۸ سالن ورزشی دیگر ساماندهی شده‌اند مجموع کارتن‌خواب‌های جمع‌آوری‌شده در مشهد به ۲۱۵۰ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۱۰ هزار نفر معتاد کارتن‌خواب و متجاهر در مشهد زندگی می‌کنند که برای جمع‌آوری و نگهداری موقت این افراد باید امکانات بسیار بیشتری مهیا شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرارداد شورای هماهنگی با شهرداری مشهد در خصوص هزینه‌های نگهداری موقت این افراد، پایان اردیبهشت‌ماه تمام می‌شود افزود: فاز اول مرکز ترک اعتیاد اقامتی حسن‌آباد با ظرفیت ۵۰۰ نفر هفته آینده افتتاح می‌شود و امیدواریم تا آن موقع دست‌کم سه فاز دیگر مرکز ترک اعتیاد اقامتی حسن‌آباد راه‌اندازی شود که جمعاً در ۴ فاز ۲۵۰۰ نفر در آن اقامت خواهند داشت.

وی در خصوص هزینه‌های نگهداری موقت کارتن‌خواب‌ها گفت: هزینه‌های نگهداری این افراد در مراکز ورزشی فعلی که به‌صورت موقت در نظر گرفته‌شده، معادل ۲۸ هزار تومان به ازای هر نفر برای هرروز است و توسط شهرداری مشهد تأمین می‌شود.

تنهاطلب یادآور شد: همین مقدار هزینه به ازای هر نفر برای افرادی که در مرکز حسن‌آباد ساماندهی شوند در نظر گرفته‌شده است که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، قول تأمین آن را داده است.

وی بیان کرد: طرح جمع‌آوری و نگهداری موقت کارتن‌خواب‌ها به‌منظور نجات آن‌ها از سرما و عبور از زمستان است که درنهایت با پایان این طرح در اواخر اردیبهشت‌ماه، نحوه‌ی ادامه‌ی طرح جمع‌آوری و ساماندهی آن‌ها در مراکز ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ که مرکز حسن‌آباد هم جزو این مراکز است توسط شورای هماهنگی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خصوص نقش بهزیستی در این طرح خاطرنشان کرد: در طرح نگهداری موقت، بهزیستی نقش استقرار و نظارت تیم درمان و مددکاری را بر عهده دارد و در برنامه‌ی دائمی مراکز اقامتی ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶، بهزیستی نقش مدیریت، اجرا و نظارت کامل آن‌ها را عهده‌دار است.

وی گفت: مراکز ماده‌ی ۱۶ اکثراً در مشهد مستقر بودند و قاعدتاً معتادان متجاهر شهرستان‌ها به این مراکز عودت داده می‌شدند که ظرفیت لازم وجود نداشت اما در حال حاضر با مدیریت شورای هماهنگی و همکاری فرمانداری‌ها، دادگستری‌ها و بهزیستی شهرستان‌ها، در حال تأسیس مراکز ماده‌ی ۱۶ در چند شهرستان استان هستیم که به‌این‌ترتیب، ظرفیت بیشتری در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود و بار این تراکم در مشهد کاهش می‌یابد.

تنهاطلب به طرح جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها در سال گذشته اشاره کرد و تأکید کرد: در سال ۹۸ که این افراد در مقاطع زمانی سه‌ماهه جمع‌آوری و ساماندهی می‌شدند با تغییر مصرف آن‌ها، دوره‌های کوتاه‌مدت درمان و کاهش آسیب‌شان طی می‌شد و پس از تخلیه‌ی ظرفیت مراکز، بار دیگر گروه بعدی جمع‌آوری می‌شدند چون ظرفیت کافی برای درمان و بازتوانی همه‌ی این افراد در یک‌زمان، وجود ندارد.

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: کارتن خواب معتادمتجاهر ساماندهی معتادین متجاهر بهزیستی خراسان رضوی شورای هماهنگی کارتن خواب ها نگهداری موقت شهرستان ها ترک اعتیاد ی جمع آوری جمع آوری حسن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم