Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه زیرساخت های فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس امروز چهارشنبه 8 بهمن در جلسه فنی تکثیر و پرورش میگو استان با حضور معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران و دیگر مدیران استان و سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: مصرف آبزیان در کشور از سرانه یک کیلوگرمی پیش از انقلاب به 8 کیلوگرم در سال 92 و 13 کیلوگرم در حال حاضر به ازای هر ایرانی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید آبزیان کشور امروز به یک میلیون 280 هزار تن افزایش یافته و تولید میگو در کشور از 12 هزار تن در سال 92 به 48 هزار تن در حال حاضر افزایش یافته که نشان دهنده تلاش های صورت گرفته در بخش آبزیان کشور است.

استاندار گلستان یادآور شد: برای اجرای هر مزرعه در حال حاضر منهای هزینه های زیرساختی و اجرای کانال به سرمایه گذاری 5 تا 6 میلیارد تومانی نیاز است و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه زیرساخت های فاز دوم در حال پیگیری و انجام است.

وی گفت: هدف ما تکمیل فاز اول 4 هزار هکتاری و را اندازی فاز دوم 6 هزار همکتاری مجتمع پرورش میگوی گمیشان است و در این راه با سرمایه گذاران و پرورش دهندگان همکاری لازم صورت می گیرد.

حق شناس گفت: پرورش میگو در حال حاضر از گردش مالی 140 میلیارد تومانی در استان برخوردار است و با بهره برداری کامل از مزارع فاز اول حداقل 6 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: جلساتی را با سفیر ویتنام در خصوص سرمایه گذاری آنها در حوزه میگو و آبزی پروری داشته ایم و آنها علاقه مندی خود را ابراز کرده اند که البته به کاهش شیوع ویروس کرونا زمینه های اجرای این سرمایه گذاری پیگیری خواهد شد.

 

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تلاش ما استقلال در زمینه تکثیر لارو میگو در استان است و هر گونه هزینه و همکاری در راستای این استقلال و عدم نیاز به استان های جنوبی جهت تهیه پست لارو میگو را خواهیم داشت.

حق شناس یادآور شد: مهمترین مزیت استقلال در زمینه لارو میگو پاک ماندن مزارع و ارائه میگوی بدون بیماری در استان است که البته ریسک سرمایه گذاری را نیز کاهش می دهد.

وی گفت: تلاش مدیران استان در زمینه حل مشکل بیماری لکه سفید در سال گذشته و ادامه روند پرورش میگو در گلستان آن هم بدون تاخیر سالیانه قابل تقدیر است و امیدواریم با همت مدیران و سرمایه گذاران شاهد رشد سرمایه گذاری در این حوزه، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال خصوصاً برای مردم منطقه باشیم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان سرمایه گذاری حال حاضر پرورش میگو فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم، گفت: نقش معلمان و فرهنگیان بواسطه علم آموزی تعیین کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب العلاج نیز گفت: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است