Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@13:31:00 GMT

نگرانی وزیر بهداشت از خیز کرونا در شمال و جنوب

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۱۷۸۸

نگرانی وزیر بهداشت از خیز کرونا در شمال و جنوب

فرارو- سعید نمکی وزیر بهداشتاز وضعیت رعایت پروتکل ها بهداشتی در تهران ناراضی است، او همچنین نگران خیزش دوباره کرونا در دو استان شمالی گیلان و گلستان و چند استان جنوبی است. 

وزیر بهداشت امروز در تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: "نگرانی از مجموعه کلانشهرها به ویژه تهران داریم و براساس گزارشات همکاران ما، آمار ارائه شده از رعایت پروتکل‌ها در تهران نصف شده و به حدود ۳۹ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زنگ خطر بزرگی است و در آینده نزدیک گرفتار خواهیم شد چرا که بین رعایت پروتکل‌ها و موارد بستری رابطه مستقیم وجود دارد."

وزیر بهداشت اتوبوس، مترو، بازارها و مراکز خرید را از جمله اماکن پرخطر دانست.

نمکی با درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: "از مردم درخواست می‌کنم در رابطه با دورهمی ها، حضور در مراسم ها، مراکز خرید و مسافرت دقت کنند چرا که اگر کاهش فاصله‌گذاری بیش از این استمرار داشته باشد بیشتر از این گرفتار خواهیم شد."

نمکی در تشریح وضعیت کرونا در استان‌های مختلف کشور گفت: «متاسفانه استان‌های شمالی به ویژه مازندران استان ملتهبی است و بیش از هزار و ۱۰۰ بستری در استان مازندران داریم و اگرچه با همکاری همه دستگاه‌ها به حداقل ممکن رسیده است اما هنوز هم رقم بالایی است.»

او با بیان اینکه "موارد فوتی در استان‌های شمالی رقم غیرقابل قبولی است." افزود: «در استان‌های گلستان و گیلان نگران‌خیز بیماری هستیم. در استان‌های جنوبی شاهد افزایش مختصر به ویژه در هرمزگان با توجه به افزایش سفر به جنوب هستیم و امیدوارم این سفرها کام مسافرین و میزبانان را تلخ نکند.»

نمکی درباره ویروس انگلیسی گفت: «هفتمین مورد مبتلا به ویروس انگلیسی در کشور دیروز در مسافر هموطنی که از هلند آمده و در یکی از استان‌های جنوبی کشور مستقر است، شناسایی شده است. خوشبختانه تا امروز هیچ ردپایی از ویروس در نزدیکان و کسانی که اولین تماس را با این بیمار داشتند پیدا نکردیم.»

براساس آخرین آمارها روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر در ایران روبه افزایش است. 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسید، گفت: "متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند."

پیش از این هم وزارت بهداشت هشدارهایی درباره افزایش شیوع کرونا در  استان های جنوبی کشور داده بود. 

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 ویروس کرونا مهرداد میناوند کرونا وزیر بهداشت شمال و جنوب رعایت پروتکل ها وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز برای اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی وزش بادِ متوسط و تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: همچنین از امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبِ غربی تا جنوبِ شرقی و تا حدودی مرکزی استان خوزستان خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند، همچنین در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۶.۷ و کمینه دمای ۲۱.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6088499

دیگر خبرها

  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد