Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزن پروفیل عاملی تاثیر گذار در تعیین قیمت پروفیل خواهد بود. جهت محاسبه وزن آن نیازمند به چگالی مواد مصرفی در ساخته آن هستیم. به طور معمول چگالی موادی مثل آهن، آلومینیوم و استیل مورد محاسبه قرار می گیرد. بعد از آن به ابعاد دقیق تری در مقطع و طول پروفیل احتیاج داریم. مجموع این اطلاعات با توجه به نوع هر پروفیل متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پروفیل بر پایه محاسبه وزن قوطی

نرخ قوطی پروفیل بر اساس وزن آن تعیین خواهد شد. میبایست چگالی آهن به کار مصرفی در قوطی را که 8 است در مساحت قطع که در واقع عرض و طول آن است به واحد سانتی متر، با ضخامت آن به واحد میلیمتر را ضرب کنیم. نهایتا چگالی به دست آمده در حجم پروفیل ضرب می شود و وزن دقیق آن مشخص خواهد شد. اکنون می توانیم قیمت پروفیل را مشخص کنیم.

محاسبه وزن پروفیل در و پنجره برای تعیین قیمت

پروفیل در و پنجره به طور معمول در دو دسته آلومینیومی و upvc تعریف شده است. برای محاسبه وزن پروفیل آلومینیومی هم با ضرب ضخامت آن در عرض و طول، در چگالی آلومینیوم که ۲٫۷ تعریف شده تعیین خواهد شد. عدد نهایی به دست آماده برای تبدیل واحد تقسیم می شود بر1000. Upvc ساخته شده از مواد نفتی، نمک و ترکیبات مشخص دیگری است. که کلیه این نسبت های ترکیب نهایتا محصول شما را به ساختاری غیر پلاستیکی تبدیل خواهد کرد. در رابطه با upvc منظور مشخص از سری پروفیل، عرض مقطع است. این میزان چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیمتر است. منظور از تاج در محاسبات ارتفاع است. هر چه این مقدار بالاتر باشد نتیجتا کلاس فنی محصول بالاتر خواهد بود.

 

محاسبه وزن نبشی برای تعیین قیمت

نبشی ها در دسته پروفیل باز قرار گرفته اند. نبشی می تواند بال هایی مساوی داشته باشد. یا اینکه بال های نامساوی. نبشی ها در جدول با نام L نشان داده می شود. برای محاسبه کردن وزن نبشی و تعیین قیمت پروفیل مجموع طول و عرض در واحد ضخامت و چگالی آهن ضرب می شود. در پایان تقسیم بر عدد 1000 خواهد شد.

 

--- میلگرد صادراتی و آشنایی با حوزه صادرات میلگرد

برای آشنایی بیشتر شما با حوزه صادرات میلگرد کشور هایی را معرفی خواهیم کرد که روابط اقتصادی و سیاسی مطلوبی با ایران دارند.

امکان صادرات میلگرد به کشور ترکیه

در طی سال های اخیر، کشور ترکیه در لیست مشتریان ثابت و فعال میلگرد ایران قرار گرفته است. ترکیه در زمره کشورهای برتر در حوزه توسعه تجارت منطقه ای بوده است. این کشور به عنوان صاحب ششمین بازار صادراتی کشور ایران منتخب شده است. نکته حایز اهمیتی که میبایست در صادرات میلگرد و سایر محصولات فلزی به کشور ترکیه در نظر بگیرید، این موضوع است که پیش از شروع به همکاری و صادرات به منظور آشنایی کامل با اقتصاد ترکیه تحقیق و مطالعه داشته باشید.

شایان به ذکر است که قیمت ها تعیین شده در این کشور چندان واقعی نیستند. صادرکنندگان هرگز نباید ملاک صادرات میلگرد خود را قیمت های رایج در بازار ترکیه قرار بدهند. نکته بعدی در خصوص صادرات به ترکیه شرایط خاص و سنگین مالیاتی در این کشور است. این مبلغ به شکل ماهیانه دریافت می شود. مالیت سنگین یکی از مهم ترین معضلات صادرکنندگان میلگرد به این کشور است.در این رابطه با متخصصان حرفه ای صادرات مشورت کنید.

--- امکان صادرات میلگرد به کشور عراق

در دهه اخیرعراق به یکی از مقصد های مهم حوزه صادرات میلگرد از کشور ایران تبدیل بوده است. تعرفه های گمرک این کشور حدودا  0 تا 5 درصد تعریف شده است. نکته مهم جذب مشتری در این کشور برای صادرات میلگرد مد نظر قرار دادن کیفیت کالای صادراتی شما خواهد بود.

برخی از تولیدکنندگان بر این باورند که با توجه به تحریم های اقتصادی اعمال شده احتمالا میزان صادرات به عراق کاهش پیدا می کند. میبایست بدانید که در حال حاضر صادرکنندگان فعال بسیاری در کشور همچنان به مشارکت خود ادامه می دهند. با مشاوره متخصصان بعد از شناسایی نیاز بازار عراق می توانید به صادرات میلگرد به این کشور خوش بین باشید.

امکان صادرات میلگرد به کشور گرجستان

کشور گرجستان هم یکی از مقاصد صادراتی تجار ایرانی است. با توجه به آمار منتشر شده از حجم معاملات صادراتی بین این دو کشور نمی توان ایران را جزو شرکای تجاری گرجستان دانست. مشکل عدم آشنایی صادرکنندگان ایرانی با محصولات گرجستان  و شرایط صادراتی این کشور است. مصالح ساختمانی از جمله میلگرد یکی از مهم ترین محصولات صادراتی به گرجستان است.  با این وجود آمار به دست آمده نشان می دهد حجم اندک مبادلات میلگرد صادراتی میان دو کشور نیاز به بررسی مجدد در روند همکاری دارد. هرچند که تولیدکننده های ایرانی پتانسیل بالایی در خصوص مشارکت با کشورهای همسایه ایران دارند.

برسی قیمت میلگرد در سالی که گذشت

بسیاری از تغییرات قیمت میلگرد در سال جاری ، تحت تاثیر تصمیمات سیاسی دولت مردان بود. تصمیماتی که برای کنترل قیمت ها اخذ شد به این صورت است. دولت وقت به شکل مصنوعی نرخ میلگرد را در میزان حداقلی نگه داشت. ولی متاسفانه رویکردهای غیر اصولی و انبار کردن میلگرد باعث شد تا تولید کنندگان متضرر شوند. این پیامد شامل وضعیت مصرف کنندگان واقعی هم شد. از سوی دیگر شاهد فشار وارده بر تولید کنندگان داخلی هستیم. همچنین با عدم دسترسی آسان به مواد اولیه تولید و مشکلات صادرات این فشار چندین براربر شده است.

انتظار می رفت که امسال تا حد مشخصی قیمت عرضه فولاد رقابتی شود. تهدید اصلی برای تولیدکنندگان کاهش یکباره تقاضای بازار است. بر این اساس که نقش موثر کشور چین، که یکی از طرف حسابان بزرگ میلگرد تولیدکنندگان ایران است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده، کاهش آمار ساخت و ساز در این کشور موجب کاهش تقاضا در بازار شده است. در صورت ادامه این این روند کاهشی، برای تولیدکنندگان صنعت فولاد و میلگرد به درسر می افتند.

--- چاره کاهش تقاضای میلگرد در بازار و تعیین به صرفه قیمت میلگرد

یکی از پیشنهاداتی از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد تا که شرایط فعلی بازار عرضه و تقاضا داخلی مدیریت شود به این صورت است. این بیانیه به این شکل است که تولیدات و خروجی بخش فولاد صرف ساخت و سازهای داخل کشور بشود. مازاد آن با برنامه ریزی مشخص در بخش صادرات عرضه گردد. در این صورت شاهد ثبات قیمت میلگرد و کاهش ضرر تولید کنندگان خواهیم بود.

تولید میلگرد یکی از الزامات ساخت و ساز بوده است. در صورتی که ممکن شود قیمت میلگرد در بازار را پیش بینی کرد شرایط و امکان خرید آسان تر است. خرید در زمانبندی مناسب، موجب حفظ بخش زیادی از سرمایه شما خواهد شد. هزینه های مربوط در بخش کاشت میلگرد ساختمان و سازه از شروع تا پایان کار، بسته به مهارت کافی پیمانکار متغیر خواهد بود.

 

جمع بندی 

وزن پروفیل عاملی تاثیر گذار در تعیین قیمت پروفیل خواهد بود. جهت محاسبه وزن آن نیازمند به چگالی مواد مصرفی در ساخته آن هستیم. در حوزه صادرات میلگرد کشور ها همسایه ایران که روابط اقتصادی و سیاسی مطلوبی با ما دارند مقاصد حایز اهمیتی هستند. تولید میلگرد یکی از الزامات ساخت و ساز بوده است. در صورتی که ممکن شود قیمت میلگرد در بازار را پیش بینی کرد شرایط و امکان خرید آسان تر است. خرید در زمانبندی مناسب، موجب حفظ بخش زیادی از سرمایه شما خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صادرات میلگرد قیمت میلگرد قیمت پروفیل تعیین قیمت محاسبه وزن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت