Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@00:19:59 GMT

ترسی که بر جان ژنرال هایزر نشست

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۱۹۹

ترسی که بر جان ژنرال هایزر نشست

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ژنرال‌ هایزر روز ورود امام، در محل فرماندهی ستاد مشترک ارتش در جلسه‌ فرماندهان‌ ‌نظامی حضور داشت، ژنرال‌ گاست‌ نیز او را همراهی می‌کرد. قبلاً قرار بود در صورت‌ ‌خروج‌ هایزر از ایران، فرماندهی‌ عملیات را در ایران‌ ژنرال‌ گاست‌ عهده‌دار باشد. در هر ‌ ‌صورت‌ طبق‌ قرار قبلی ارتش حفظ‌ امنیت‌ فرودگاه‌ و نیز بهشت‌ زهرا را عهده‌دار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌بعد از پایان‌ یافتن سخنرانی‌ امام‌ در بهشت‌ زهرا(س) فشار جمعیت‌ خروج‌ امام را غیر ‌ممکن‌ ساخته بود لذا کمیته‌ تدارکات‌ که‌ پیش‌بینی‌های‌ لازم‌ را کرده‌ بود در خواست‌ ‌هلیکوپتر کرد. از آن‌جا که‌ این‌ امر قبلاً اعلام‌ نشده بود و فرماندهان‌ ارتش نیز از ‌تعویض‌ خلبانی که‌ ماموریت‌ انتقال‌ ایشان را عهده‌دار بود، غافلگیر شده‌ بودند، نوعی‌ ‌نگرانی‌ و سر در گمی‌ و ابهام‌زدگی آنان را دربرگرفت. ‌
‌بلافاصله‌ نیروی‌ هوایی به‌ درخواست‌ کمیته‌ استقبال‌ یک‌ هلیکوپتر و دو خلبان‌ به‌ ‌بهشت‌ زهرا(س) اعزام‌ کرد. کمیته‌ تدارکات‌ با پیش‌بینی‌ قبلی‌ دو تن‌ از همافران‌ مورد اعتماد ‌را مامور هدایت‌ هلیکوپتر کرد. هنگامی‌ که‌ هلیکوپتر با زحمت‌ زیاد از زمین‌ بلند شد، ‌ ‌مسیر جدید او که‌ بیمارستان‌ هزار تختخوابی بود به‌ خلبانان‌ اعلام‌ شد. ‌

‌هلیکوپتر ابتدا به‌ سمت‌ مقر پیش‌ بینی‌ شده‌ امام خمینی‌ حرکت‌ کرد، اما سپس‌ ‌ایشان‌ دستور دادند که‌ به‌ سمت‌ بیمارستان بروند. خلبان‌ فوراً این مطلب‌ را مخابره کرد، ‌ ‌اما زمانی که‌ این خبر را دریافت‌ کردیم، تقریباً آنها به بیمارستان رسیده بودند. از این‌ ‌کار احساس‌ ترس‌ کردیم، زیرا هیچ‌ امنیتی پیش‌بینی نشده‌ بود، هیچ‌ توضیحی‌ برای‌ این‌ ‌تغییر نداشتیم... تلاش کردیم که با خدمه‌ هلیکوپتر از طریق‌ تلفن‌ و بی‌سیم‌ ارتباط‌ ‌برقرار کنیم، اما موفق نشدیم... تیمسار ربیعی‌ خیلی‌ جوش‌ می‌زد... گزارش‌ دریافت‌ ‌کردیم‌ که هلیکوپتر در بیمارستان‌ فرود آمده‌ است. اتومبیلی‌ به‌ آنجا آمده‌ بود. آیت‌الله و ‌مشاورش‌ به‌ درون‌ آن‌ رفته‌ و آنجا را ترک‌ کرده‌ بودند. معلوم‌ بود که‌ این‌ برنامه‌ را از ‌قبل‌ تهیه‌ کرده‌ بودند. برنامه‌ریزی‌ و امنیت‌ خیلی‌ عالی‌ بود. زیرا هیچ‌کس‌ جز یک‌ ‌اتومبیل‌ و یک‌ راننده‌ در آنجا نبود. این‌ کار در گروه ـ فرماندهان‌ ـ احساس‌ ترس‌ به‌ ‌وجود آورد. آنها مطمئن‌ بودند که‌ یک‌ کار اشتباه‌ صورت‌ گرفته‌ است‌ و آنها در ‌ماموریت‌ خود شکست‌ خورده‌اند و اکنون هم‌ آیت‌الله را گم کرده‌اند... آنها از نقطه نظر ‌ ‌نظامی‌ نگران‌ انجام ماموریت‌ خود بودند...»‌.

برشی از کتاب خاطرات سیاسی اجتماعی دکتر صادق طباطبایی؛ ج ۳، ص ۱۷۷-۱۷۸؛ چاپ سوم(۱۳۹۲)؛ ناشر: چاپ و نشر عروج.

کد خبر 581648 برچسب‌ها تاریخ انقلاب اسلامی ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تاریخ انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سیداسماعیل نصراللهی نخبه معلول ساروی به همراه پدرش براثر مسمومیت با مونوکسید کربن در روستای پاجی میانای ساری جان خود را از دست داد. امروز بالگرد اورژانس مازندران برای انتقال مصدوم مسمومیت با مونوکسید کربن در آسمان دودانگه به پرواز درآمد که حامل خبر تلخ و غم‌انگیزی بود.

زکریا اشک‌پور سخنگوی اورژانس مازندران اظهار کرد: امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد، بالگرد اورژانس به پرواز درآمد. وی افزود: مورد خانم ۴۴ ساله‌ای بود که به‌دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود و با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال سریع به مرکز درمانی داشت، که خوشبختانه با موفقیت به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: در این حادثه متاسفانه دو آقای ۵۰ و ۱۸ ساله به مسمومیت با مونوکسید کربن جان باختند. مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به زندگی سید احمد نصرالهی (جراح دندانپزشک) و فرزند نخبه‌اش در ویلای شخصی در روستای پاجی منطقه دودانگه پایان داد.

همچنین خانم پری حجی‌زاده پرسنل زحمتکش بیمارستان امام ساری هم به بخش آی سی یو بیمارستان منتقل شد. سیداسماعیل باوجود معلولیت شدید تا حدی که حتی توان ورق زدن کتاب را نداشت توانست در کنکور سال گذشته رتبه ۲۵ کنکور را بدست آورد از آن زمان نام سیداسماعیل روی زبان‌ها افتاد.

بعد از این موفقیت و همکاری وزیر علوم با تحصیل آنلاین سیداسماعیل در دانشگاه تهران موافقت شد، درحالی‌که به رویاهایش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد. تحصیل در رشته فلسفه و نویسنده شون جز رویاهای اسماعیل بود که برایش هر لحظه و ثانیه تلاش می‌کرد. مادرش هم باوجود اینکه پرستار بیمارستان امام خمینی ساری است نه تنها پرستار بلکه دست و پای پسرش شد و روزهایش در کنار سیداسماعیل و شب‌هایش در کنار سپری شد چون شیفت شب بیمارستان شد تا در کنار پسرش باشد و به سیداسماعیل به رویایش برسد.

خبر موفقیت سیداسماعیل در کنکور سراسری باوجود شرایط خاصش اشک همه را درآورد و اکنون خبر فوت این جوان نخبه...

دیگر خبرها

  • تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • ببینید | لحظه دیدنی سوخت‌گیری هلیکوپتر در آسمان
  • درباره سایت نظامی بوسکومب داون
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند