Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:54:36 GMT

۱۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۲۰۰

۱۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت الاسلام والمسلمین محمد طاها مِهری در گفت و گو با خبرنگاران در قم، افرود: این مقدار زکات جمع آوری شده مربوط به زکات واجب و مستحبی بوده است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زکات جمع آوری شده در ساخت و تعمیر مسکن، تأمین هزینه های درمان، ازدواج و تحصیل مددجویان صرف می شود افزود: تمام زکات جمع آوری شده از مناطق محروم کشور برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان آن مناطق هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهری با اشاره به شرایط خاص سال جاری با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: امسال بسیاری از مبالغ زکات صرف خرید لوازم آموزشی غیرحضوری مانند تبلت‌ برای دانش‌آموزان نیازمند شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با بیان اینکه نسبت به تبیین صحیح مبانی فقهی و معرفتی زکات به عنوان یک تکلیف الهی در کشور کم کاری شده است گفت: زکات باید سرلوحه فعالیت های مسئولان جمهوری اسلامی قرار بگیرد تا این فریضه الهی احیا شود.

مهری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) ادامه داد: اگر مردم زکات واجب خود را بپردازند فقیری در جامعه باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد: تلاش متولیان زکات در کشور معرفی کارکردهای زکات به عنوان نظام مالیه اسلام به مردم است تا این امر الهی در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شود.

مهری اضافه کرد: اگر دستاوردهای زکات در جامعه اسلامی در بین مسلمانان، در بین مودیان و در بین کسانی که حتماً باید زکات پرداخت کنند برای مردم و جامعه اسلامی گفته شود فریضه اسلامی زکات به خوبی نشر و گسترش پیدا می کند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با انتقاد از اینکه بعضی از دستگاهها و نهادها وظیفه خود را درباره زکات به خوبی انجام نمی‌دهند گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و متولی زکات در کشور دست به دست هم بدهند می‌توان این فریضه الهی را در جامعه احیا کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد نه تنها در مرکز کشور بلکه در دور افتاده ترین نقاط کشور هم در حال خدمت رسانی به محرومان جامعه است تأکید کرد: همراهی  اصحاب رسانه و خبرنگاران ما را در احیای فریضه الهی زکات و فرهنگ‌سازی آن در جامعه یاری می کند.

برچسب‌ها قم مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی قم مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی اخبار کنکور کمیته امداد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ کمیته امداد شهر قدس،اردویِ جهادیِ پزشکی برپا کرد. بینایی سنجی، شنوایی سنجی ،غربالگری، پزشک بانوان و مشاوره،از جمله خدمات ارائه شده در این اُردوی جهادی بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت