Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با تکرار لفاظی‌های سابق خود مدعی شد اجازه دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را نمی‌دهد.

نتانیاهو به هنگام دیدار از شهرک یهودی نشین «سدیروت» مدعی شد: اسرائیل اجازه نمی‌دهد ایران به بمب هسته‌ای مسلح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای مسلح شود. این را به دشمنان و دوستانمان به شکل مساوی می‌گویم. این وظیفه نخستین ماست که زندگی خود را حفظ کنیم.

روز گذشته نیز آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل با اعلام هشدار به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام، با تکرار گزافه گویی‌های سابق خود مدعی شد: اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.

از زمان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند بار برای دولت آمریکا خط و نشان کشیده و مدعی شده است: بازگشت به برجام، یک حماقت است که نباید اتفاق بیفتد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی اعلام کرد هشدار رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، با هدف تشدید فشار اسرائیل بر دولت جدید آمریکا و دور کردن بایدن از احتمال بازگشت به برجام بیان شده است.

روز گذشته نیز امارات متحده عربی و بحرین خواهان یکپارچه کردن تلاش‌ها با رژیم صهیونیستی به منظور فشار به دولت بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در زمینه ایران شدند.

وزیر خارجه بحرین روز گذشته مدعی شده بود: ما باید به برنامه موشکی ایران، حمایت از وکلای منطقه‌ای اش و مداخله در امور داخلی دولت‌ها در منطقه را به منظور تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه پاسخ دهیم.

الزیانی همچنین مدعی شد: بند‌های توافق (احتمالی با ایران) باید در سایه توافقنامه‌های صلح ابراهیم (توافقنامه‌های عادی سازی روابط) که با میانجی گری آمریکا میان اسرائیل با امارات، بحرین، مراکش و سودان برقرار شد، تغییر یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بمب هسته ای بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی مدعی شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش

کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند اما در عمل تغییری در سیاست‌های او رخ نمی‌دهد. 

اعتراضات دانشجویی در آمریکا با برپایی کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در مدت کوتاهی به دانشگاه‌های سراسر آمریکا رسید  و نهایتا منجر به تعلیق گسترده و دستگیری صدها دانشجو در نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا شد.

آمریکا متحد نزدیک رژیم صهیونیستی است و در پی این اتفاقات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه در دانشگاه ‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. 

نتانیاهو که ارتش رژیم صهیونیستی با دستور او طی ۶ ماه گذشته بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده، دانشجویان آمریکایی را «اوباش یهود ستیز» خواند و مدعی شد آن‌ها دانشگاه‌های برتر این کشور را «تصرف کرده‌اند و خواستار نابودی اسرائیل هستند».

چادرهای دانشجویان در دانشگاه کلمبیا

اعتراضات دانشجویی ضدجنگ در غزه، یادآور جنبش‌های مخالف جنگ ویتنام

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در پی حمایت از فلسطین اظهار کرد: همان‌طور که یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفته بیش از ۲۰۰ دانشگاه شاهد تظاهرات بوده و حتی در دانشگاه کلمبیا، رئییس دانشگاه اعتراضات را سرکوب نکرده و پس از این که پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی وارد عمل شده‌اند، صدها نفر دستگیر و یا اخراج شده‌اند. در حال حاضر نیز یکی از درخواست‌های معترضین این است کسانی که اخراج شده‌اند بتوانند به دانشگاه برگردند.

وی افزود: این حرکت گسترده دانشجویان و جمعیت طرفدار آرمان فلسطین ناشی از این است که آن‌ها به منابع خبری جدیدی دست یافته‌اند که واقعیت‌ها را متوجه شده‌اند، به همین دلیل بایدن روز گذشته قانونی را تصویب کرد که برنامه تیک تاک ۹ ماه فرصت دارد تا یک خریدار آمریکایی پیدا کند و اگر مالکیت آن به آمریکا نرسد، این برنامه توسط شرکت‌های آمریکایی ممنوع خواهد شد و راه دور زدنی هم وجود ندارد، در واقع در آمریکا ممنوع کردن یک برنامه کاربردی بسیار راحت است. 

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: به‌رغم این‌که مدام صحبت از جریان آزاد اطلاعات و بیان می‌زنند اما کوچک‌ترین خطری احساس کنند قاطعا برخورد می‌کنند، همان‌طور که می بینید تظاهرات دانشجویان خشونت‌آمیز نیست و تنها شعار می‌دهند اما پلیس آمریکا به شدت برخورد می‌کند. این حرکت اجتماعی ما را به تحولات دهه ۶۰ میلادی در آمریکا می‌اندازد که دانشجویان به صورت گسترده به جنگ ویتنام اعتراض داشتند. 

ایزدی با بیان این‌که در آمریکا جنبش‌های دانشجویی در میان افکار عمومی اهمیت زیادی دارد،‌ گفت: این‌ افراد حرف‌هایی را می‌گویند که ۴۵ سال است جمهوری اسلامی ایران بر آن‌ها تاکید دارد.

بازداشت دانشجویان توسط پلیس آمریکا

بایدن صهیونیست‌تر از نتانیاهو

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به این‌که اعتراضات دانشجویان واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در نظر داشته باشیم بایدن اگر از نتانیاهو بیش‌تر صهیونیست نباشد، کمتر نیست و این اتفاقات بر روری سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، گرچه رئیس‌جمهور آمریکا گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند اما در عمل تغییری در سیاست‌های بایدن رخ نمی‌دهد. 

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه،‌ نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به این اعتراضات واکنش تندی نشان داده و طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را یهود ستیز دانسته است.

ایزدی همچنین درباره واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها سال‌هاست میلیون‌ها دلار برای ذهنیت آمریکایی‌ها درباره اسرائیل هزینه می‌کنند و اکنون می‌بینند این چارچوبی که ایجاد کرده‌اند درحال شکسته شدن است و کمتر شهری در آمریکاست که در آن تظاهرات نباشد، به همین دلیل نگران هستند. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که بقا صهیونیست‌ها در گرو حمایت آمریکایی‌هاست، گفت: اگر حمایت آمریکا کم شود که طبیعتا در دولت بایدن این‌گونه نیست اما همین کم‌شدن و کاهش حمایت اهمیت دارد و صهیونیست‌ها را نابود می‌کند؛ به نظرم دلیل واکنش و نگرانی نتانیاهو نیز همین است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند