Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:17:48 GMT

تشکیل هنرواره نماز شمالغرب کشور در اردبیل

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۶۷۶

تشکیل هنرواره نماز شمالغرب کشور در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، الله شکر عبدی که بعد از ظهر روز چهارشنبه در چهارمین اجلاس نماز استان اردبیل سخن می‌گفت به آثار و برکات نماز در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: نماز راه و شیوه صحیح زندگی است و در صورتی که فرهنگ اقامه آن در جامعه نهادینه شود از آسیب‌های اجتماعی کاسته شده و نتایج آن در تربیت صحیح کودکان نمود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام تلاش ستاد اجرایی اقامه نماز استان آموزش و نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف جامعه است افزود: در همین راستا برخی قوانین و نحوه اجرایی شدن اقامه نماز و گسترش فرهنگ اشاعه آن باید اصلاح شده و امکانات و بسترهای مناسب و لازم توسط دستگاه‌های فرهنگی استان نیز تأمین گردد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل اهداف اصلی برگزاری چهارمین اجلاس نماز در استان را آشنایی قشر نوجوانان با فرهنگ نماز عنوان کرد و گفت: جهت رونق مباحث دینی و فرهنگی و ترویج مسائل مذهبی باید همکاری‌های لازم با آموزش و پرورش صورت گیرد تا دانش آموزان با معرفت و شناخت کافی به فرایض دینی خود بپردازند.

بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقامه نماز

عبدی در ادامه از ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه ترویج نماز خبر داد و افزود: ۷۴ دستگاه اجرایی مورد بررسی و نظارت کامل قرار گرفتند که ۶ دستگاه شایسته تقدیر ویژه و ۲۳ دستگاه شایسته تقدیر شناخته شدند و ۳۶ دستگاه نیز شرایط قابل قبولی داشتند اما سایر دستگاه‌ها قابل تذکر بودند که امید می‌رود با اهتمام بیشتر شرایط‌شان ارتقا یابد.

وی شعار چهارمین اجلاس نماز استان را پیوند خانه، مدرسه و نماز عنوان کرد و گفت: این اقدام فرهنگی ابتدا باید از دستگاه‌های اجرایی و مدارس آغاز شود و سپس با برپایی نمایشگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مناسب در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری و با همکاری و مشارکت حوزه هنری استان اولین هنرواره نماز شمالغرب کشور تشکیل و از ظرفیت مناسب هنرمندان و فعالان این عرصه در راستای ترویج فرهنگ نماز استفاده شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل فعالیت این ستاد را در سه محور آموزشی، فرهنگی، نظارت و ارزیابی عنوان کرد و ادامه داد: در بحث آموزشی و فرهنگی سال گذشته بیش از ۲۱۵ نشست معارف نماز با جمعیت افزون بر هشت هزار و ۲۰۰ نفر، هفت دوره آموزشی در قالب تشکیل ۲۴ کلاس با جمعیت یک هزار و ۱۳۷ نفر از جمله معلمان پایه سوم ابتدایی، پایه دهم متوسطه، مربیان مهدکودک‌ها و سایر فعالان نماز برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲ نفر از دانش‌آموزان، ۲ از نفر مدیران و معلمان فعال نمازی، همچنین ۲ نفر از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل و برگزیدگان فراخوان اجلاس در ادامه با اهدای لوحی تقدیر شدند.

کد خبر 5132673

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل ستاد اقامه نماز اقامه نماز ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شیراز بوشهر کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا سانحه تصادف اردبیل بیرجند دستگاه های اجرایی استان اردبیل اقامه نماز نماز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است